نقاهتگاه بیماران کرونایی در شیراز راه‌اندازی شد

  • 06 فروردین 1399 - 19:12
نقاهتگاه بیماران کرونایی در شیراز راه‌اندازی شد

رئیس نقاهتگاه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ استان فارس از تکمیل و تجهیز این نقاهتگاه و آغاز پذیرش بیماران در محل ورزشگاه دستغیب شیراز توسط بیمارستان ۵۷۶ و گردان ۵۷۲ ارتش خبر داد.

محسن فرهود گفت: نقاهتگاه بیماران کرونایی استان فارس از روز پنج‌شنبه ۲۹ اسفند ۹۸ کار خود را آغاز کار کرده  و قریب یک هفته است که این نقاهتگاه به همت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز فعال شده است.

او افزود: از زمانی که قرارگاه زیستی به فرمان فرمانده کل قوا تشکیل شد، نیروی زمینی ارتش کلیه امکانات خودش را در راستای مبارزه با بیماری کووید ۱۹ به صحنه آورد، از جمله اینکه همه بیمارستان‌های نیروی زمینی ارتش پذیرای بیماران کرونا شدند.

رئیس بیمارستان ۵۷۶ ارتش جمهوری اسلامی تشکیل این نقاهتگاه را از دیگر اقدامات ارتش در راستای فعالیت قرارگاه زیستی برشمرد و گفت: این نقاهتگاه هم‌اکنون دارای ۲۰۰ تخت است که از این تعداد ۱۰۰ تخت در بخش بانوان و ۱۰۰ تخت در بخش آقایان قرار دارد البته ظرفیت افزایش ۱۰۰ تخت دیگر به نقاهتگاه را داریم.

فرهود یادآور شد: تمام کادر درمان این نقاهتگاه همگی از نیروهای ارتش اعم از بیمارستان ۵۷۶، گردان ۵۷۲ ارتش و پشتیبانی ارشد نظامی و همگی از نیروهای استان فارس هستند.

او در خصوص تعداد کارکنان این نقاهتگاه نیز گفت: نیروها را با توجه به تعداد بیماران تنظیم می‌کنیم که هم‌اکنون با احتساب نیروهای پشتیبانی قریب ۳۰ نفر در نقاهتگاه مشغول به فعالیت هستند و در صورت افزایش بیماران به تعداد نیروها هم اضافه می‌شود.

رئیس نقاهتگاه بیماران کرونایی فارس با بیان اینکه امروز۶ فروردین‌ماه، ۶ بیمار شامل ۵ آقا و یک خانم در نقاهتگاه بستری هستند، گفت: نکته قابل توجه درباره این نقاهتگاه آن است که اینجا اجباری ندارد و بیمارانی که اینجا می‌آیند با معرفی بیمارستان‌های دانشگاه و به میل خود حضور می‌یابند تا بتوانند از خدمات این نقاهتگاه بهره ببرند.

فرهود در خصوص تجهیزات این مرکز نیز گفت: هم‌اکنون آمبولانس و تجهیزات پزشکی در اختیار داریم اما تهیه وسایل محافظت فردی مانند ماسک و دستکش کمی سخت است البته تاکنون این وسایل را تهیه کرده و در اختیار بیماران قرار داده‌ایم و اگر تعداد بیماران افزایش یابد، مسلماً نیاز به حمایت خواهیم داشت.

دیدگاه