شمار مبتلایان کرونا در استان فارس به ۵۶۶ نفر افزایش یافت

  • 06 فروردین 1399 - 9:51
شمار مبتلایان کرونا در استان فارس به ۵۶۶ نفر افزایش یافت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با شناسایی ۱۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس و افزایش مبتلایان به ۵۶۶ نفر ، روند افزایشی ابتلا به کرونا در این استان همچنان تداوم دارد.

عبدالرسول همتی روز سه شنبه افزود: متاسفانه چهار نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کرونا در استان فارس فوت کردند که با این چهار مورد جدید فوتی، تاکنون ۲۱ نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: هم اکنون ۱۷۵ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و ۱۹۰ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

دکتر همتی از شهروندان خواست ضمن در خانه ماندن، برای ارزیابی وضعیت سلامت خود به صورت الکترونیکی به سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آدرس https://salamat.gov.ir/ مراجعه کرده و با ورود اطلاعات درخواستی از وضعیت خود آگاه شوند.

او تاکید کرد: برای استفاده از این سامانه به همراه داشتن کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه الزامی است.

علاوه  بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

بیمارستان های شهید چمران  و شهید فقیهی شیراز به عنوان مراکز درمانی پشتیبان هم اکنون در کنار بیمارستان علی اصغر شیراز کار مراقبت و درمان از بیماران کرونا را انجام می دهند.

دیدگاه