نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی بیماران مبتلا به کرونا در شیراز

  • 28 اسفند 1398 - 18:35
نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی بیماران مبتلا به کرونا در شیراز

مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بازدید نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی بیماران مبتلا به کروناویروس مستقر در سالن ورزشی دستغیب گفت که لازم است یک نقاهتگاه دیگر برای پشتیبانی احتمالی پذیرش بیماران مبتلا به کروناویروس آماده شود.

وی خواهان عملیات ضدعفونی و گندزایی مستمر و روزانه نقاهتگاه سالن ورزشی دستغیب شیراز شد و از دست‌اندرکاران این مرکز خواست تا با ایجاد فضایی آرام و راحت، زمینه‌های تسریع در بهبودی و سلامت روان بیماران را فراهم کنند.

نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی بیماران مبتلا به کروناویروس مستقر در سالن ورزشی دستغیب، آماده ارایه خدمت به بیماران مبتلا به کروناویروس پس از ترخیص است تا دوره نقاهت خود را در این مرکز سپری کنند.

بر پایه آمار رسمی وزارت بهداشت،‌ شمار مبتلایان به کرونا در فارس به ۳۸۶ نفر رسیده که از این تعداد ۱۳ نفر جانشان را از دست داده‌اند.

در همین حال وزارت بهداشت اعلام کرده که شمار مبتلایان به کرونا در ایران به ۱۷ هزار و ۳۶۱ نفر رسیده که از این تعداد ۱۱۳۵ نفر جانشان را از دست داده‌آند.

ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت گفته که کرونا در هر ساعت ۴۳ شهروند ایرانی را مبتلا می‌کند. علیرضا رئیسی، یکی دیگر از معاونان وزیر بهداشت هم درباره کنترل شیوع کرونا در آینده نزدیک ابراز ناامیدی کرده و گفته که اصلا وضعیت خوب نیست.

در همین حال محمدرضا ظفرقندی، رییس سازمان نظام پزشکی نیز اعلام کرد آمار ابتلای به کرونا قطعا بیشتر از آماری است که وزرات بهداشت می‌دهد چون آمار این وزارتخانه بر اساس موارد ثبت بیماران دارای آزمایش مثبت است. اما،‌ بسیاری بر اساس یافته‌های سی‌تی‌اسکن ریه بستری می‌شوند یا خود را در خانه قرنطینه می‌کنند و عده‌ای آزمایش نمی‌شوند

در حال حاضر بیش از ۱۹۶ هزار نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند و هفت هزار و ۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

دیدگاه