مبتلایان کرونا در فارس به ۴۹ نفر افزایش یافت

  • 14 اسفند 1398 - 20:09
مبتلایان کرونا در فارس به ۴۹ نفر افزایش یافت

سخنگو و معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که با اضافه شدن ١۴ مورد قطعی جدید ابتلا به کرونا ویروس در فارس، شمار مبتلایان در این استان تا روز چهاردهم اسفندماه به ۴٩ مورد رسیده است.

عبدالرسول همتی در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: علاوه بر شیراز، لار، نی‌ریز، خرمبید، فسا و استهبان که تا پیش از این مواردی مبنی بر کروناویروس مثبت در آنها مشاهده شده، شهرستان کازرون نیز به مجموع این شهرستان‌ها اضافه شد.

او با بیان اینکه ۷۰ درصد از مبتلایان قطعی مربوط به شهرستان شیراز و ٣٠ درصد مربوط به شهرستان‌هاست، شلوغی و تراکم جمعیت در شیراز را دلیل آمار بالای ابالای قطعی در این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌های فارس عنوان کرد.

سخنگو و معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: از مجموع مبتلایان قطعی تاکنون دو نفر زن یکی مربوط به شیراز و دیگری نی‌ریز فوت کرده‌اند.

همتی با بیان اینکه ۵٢ درصد از مبتلایان در فارس مرد و مابقی زن هستند، گفت: سه درصد از مبتلایان قطعی١٠ سال، ۴۵ درصد در رده سنی١٠ تا ۵٠ سال و ۴٢ درصد بیش از ۵٠ سال سن دارند.

سخنگوی علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: حال عمومی همه افراد مشکوک و مبتلایان قطعی مطلوب است و ۱۱ مبتلای قطعی علاوه بر موارد مشکوک در حال حاضر در بیمارستان علی‌اصغر شیراز بستری هستند.

دیدگاه