وجود ۵۹ مورد مشکوک بیماری کرونا در فارس

  • 07 اسفند 1398 - 7:38
وجود ۵۹ مورد مشکوک بیماری کرونا در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به وجود ۵۹ بیمار مشکوک به کرونا در استان فارس، مثبت شدن تست اولیه سه نفر از این تعداد را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دکتر مهرزاد لطفی سه‌شنبه ۶ اسفند در جمع خبرنگاران گفت: در استان فارس، برای تعدادی از موارد مشکوک به کرونا که دارای نشانه های بالینی قوی ابتلا به این بیماری بودند، تست اولیه انجام شده است.

لطفی گفت: این تست اولیه در استان انجام شده است و نتایج برای تایید نهایی به وزارت بهداشت ارسال می شود.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پروتکل های درمانی برای افراد مشکوک بستری، هم اکنون در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) در حال انجام است و این پروتکل ها برای موارد دارای نمونه مثبت، با جدیت بیشتری انجام می شود که امیدواریم به زودی شاهد بهبودی این افراد باشیم.

رئیس دانشگاه اضافه کرد: در طول این ایام، برخی موارد مشکوک به ابتلا نیز بهبود یافته و ترخیص شده اند.

لطفی با بیان اینکه در طی روزهای اخیر با مشاهده موارد ابتلا به این بیماری در کشور، مراقبت های تیم های سلامت در استان قوت گرفته است، افزود: بر همین اساس روند پیگیری موارد مراجعه افراد برای انجام مراقبت های تکمیلی، با دقت و سرعت در حال انجام است و همکاران ما در مجموعه دانشگاه، به صورت شبانه روزی در این ایام، فعال هستند.

این مقام مسئول از مردم خواست تا در صورت داشتن پرسش در خصوص بیماری کرونا ویروس جدید، با شماره ۱۸۱۹ مرکز پایش مراقبت های درمانی تماس گرفته یا به وبگاه اینترنتی https://corona.sums.ac.ir مراجعه کنند.

دیدگاه