ثبت اولین مرگ «بیمار مشکوک به ویروس کرونا» در ایران

  • 23 بهمن 1398 - 9:20
ثبت اولین مرگ «بیمار مشکوک به ویروس کرونا» در ایران

روزنامه ایران از مرگ زنی ۶۳ ساله و مشکوک به بیماری ناشی از ویروس کرونا در یکی از بیمارستان‌های تهران خبر داد.

در حالی که مقام‌های وزارت بهداشت تاکنون وجود بیمار مبتلا به بیماری ناشی از کورنا یا هرگونه ابتلا به این ویروس در ایران را رد کرده‌اند، روزنامه ایران از مرگ اولین بیمار مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در یکی از بیمارستان‌های تهران خبر داده و نوشت این بیمار روز دوشنبه بیست و یکم بهمن در یکی از بیمارستان‌های تهران جان باخت.

پیشتر رسانه‌ها از بستری شدن چندین مورد بیمار مشکوک به بیماری ناشی از ویروس کرونا در شهرهای یزد، قم، تهران، تبریز، مشهد و زنجان خبر داده بودند اما در هیچ یک از این موارد «مرگ» بیماران گزارش نشده بود و به گفته مقام‌های مسئول در این موارد جواب آزمایش‌ها منفی بوده و بیماران بعد از مدتی قرنطینه مرخص شده بودند. به این ترتیب مرگ زن ۶۳ ساله در یکی از بیمارستان‌های تهران اولین مورد مرگ یک بیمار مشکوک به بیماری ناشی از ویروس کرونا در ایران است.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون بیش از ۴۲ هزار نفر از مردم چین به کرونا آلوده شده‌اند. روز دوشنبه، همچنین مرگبارترین روز از زمان شناسایی ویروس کرونا در دسامبر گذشته لقب گرفت. با جان باختن ۱۰۳ نفر در روز دوشنبه جمع کل قربانیان این ویروس به ۱۰۱۶ نفر رسید. همزمان شی جین پنگ رئیس‌جمهوری چین در اقدامی نادر به خیابان‌های پکن رفته و گزارش شده چند مقام‌های عالی‌رتبه هم در ارتباط با اهمال در مبارزه با کرونا برکنار شده‌اند.

با وجود این، کاهش ۲۰ درصدی آمار تازه مبتلایان در روز دوشنبه امیدها برای کنترل نرخ شیوع این ویروس را بیشتر کرد. این برای پنجمین روز متوالی است که تعداد تازه مبتلایان کمتری نسبت به روزهای قبلی گزارش می‌شود.

دیدگاه