آموزش حقوق کودکان در محله‌های کوزه‌گری و دهپیاله شیراز

  • 17 بهمن 1398 - 8:41
آموزش حقوق کودکان در محله‌های کوزه‌گری و دهپیاله شیراز

دومین کارگاه از رشته کارگاه های حقوق کودک با هدف «افزایش آگاهی والدین در زمینه حقوق اساسی و بنیادی کودک و کاهش آمار کودک آزاری» از سوی دفتر تسهیلگری و توسعه محلی کوزه گری و دهپیاله شیراز برگزار شد.

“تعریف و تعیین کودک و تبیین انواع حقوق کودک همچون حق بر حیات، حق بر تحصیل رایگان، حق بر سلامتی و بهداشت، حق بر رفاه بازی و سرگرمی، حق بر امنیت، حق بر نام و تابعیت و…” از جمله محورهای این کارگاه بوده است.

“قراردادن کودک در محیط ترسناک، عدم ارتباط چشمی با کودک، اخراج کودک از منزل، آزار کودک با جنسیت غیر دلخواه، محروم نمودن کودک از بازی و تفریح، وابسته کردن کودک به خود، منع کودک از سوال پرسیدن، نداشتن کارت هویت، محروم کردن کودک از دیدار برخی اعضای خانواده و بهره کشی و توقعات نابجا از کودک” از جمله موارد کودک آزاری به شمار می رود.

دفتر تسهیلگری و توسعه محلی کوزه گری و دهپیاله از مهر ۱۳۹۷ به منظور بهبود وضعیت این دو محله کمتر توسعه یافته شیراز شروع به کار نموده است.

“آگاهی رسانی، حساس سازی، اطلاع رسانی گروه سازی برای حل مسائل وآموزش و توانمند سازی تدوین راهکار و اجرای آن” از جمله اهداف این دفتر است که در پنج رشته حقوق، شهرسازی، مددکاری، اقتصاد و علوم اجتماعی به طور روزانه در ساعت کاری شش روز هفته پاسخگوی نیاز و سوالات مراجعان است.

آدرس دفتر: شیراز، کوزه گری، خیابان کارگران، کوچه ۱۶(کوچه ۱۲ بلوار رحمت)، دفتر تسهیلگری و توسعه محلی

شماره تماس: ۳۷۵۳۶۱۲۴

شماره موبایل: ۰۹۳۸۲۵۰۳۲۵۵

  • مدیر دفتر:سارا ضمیری
  • کارشناس مددکاری:سحر سلطانی
  • کارشناس حقوقی:راضیه رییسی
  • کارشناس شهرسازی:محمد کاییدی

دیدگاه