نجات کارگر از زیر خروارها ماسه در شیراز

  • 14 بهمن 1398 - 15:41
نجات کارگر از زیر خروارها ماسه در شیراز

کارگری که بعدازظهر امروز در خیابان محراب شیراز زیر خراوارها دپوی ماسه گرفتار شده بود، با تلاش نیروهای آتش نشانی شهرداری نجات پیدا کرد و برای معاینات پزشکی تحویل اورژانس شد.

آمار‌ها نشان می‌دهد بالاترین میزان حوادث ناشی از کار متعلق به بخش ساختمان است به نحوی که بیش از ۳۸ درصد حوادث ناشی از کار در سال گذشته به فعالیت‌های ساختمانی اختصاص داشته است.

در سال گذشته استان تهران با ۱۵۶۳ حادثه و ۱۵۸۵ آسیب شغلی و اصفهان با ۱۲۳۶ حادثه و ۱۲۳۸ آسیب شغلی بیشترین آمار مربوط به حوادث و آسیب‌های شغلی را به خود اختصاص داده‌اند. چهار محال و بختیاری تنها با ۱۵ مورد حادثه کمترین میزان حوادث و آسیب شغلی را داشته است.

برسی میزان آسیب شغلی بر حسب جنس نشان می‌دهد که جمعاً ۹۹۹۶ نفر در سال ۱۳۹۷ دچار آسیب‌های شغلی شدند که از این تعداد، ۹۷۱۳ نفر مرد و ۲۸۳ نفر زن هستند؛ این در حالی است که در سال ۱۳۹۶ مجوع تعداد آسیب دیدگان شغلی زن و مرد ۱۰ هزار و ۶۹۷ نفر بوده که از این تعداد ۱۰ هزار و ۴۱۳ نفر مرد و ۲۸۵ نفر زن هستند.

در بررسی حوادث شغلی سال گذشته، ۱۲ عامل سقوط اشیا، آتش سوزی، مسمومیت ناشی از مواد شیمیایی، تماس با اجسام و سطوح داغ، انفجار، خفگی، سقوط کردن و لغزیدن، ریزش و ماندن زیر آوار، تماس با مواد شیمیایی خطرناک، گیر کردن داخل یا بین اشیا و ماشین، برخورد با اشیا و تجهیزات و جریان برق نقش داشته‌اند که بیشترین آمار حادثه مربوط به سقوط کردن و لغزیدن با ۳۵۵۶ مورد، برخورد با اشیا و تجهیزات با ۲۰۷۰ مورد و گیر کردن داخل یا بین اشیا و ماشین با ۲۰۲۷ مورد بوده است.

بیشترین تعداد حادثه شغلی به تفکیک عامل حادثه در سال ۱۳۹۷ نیز متعلق به سقوط کردن و لغزیدن با ۳۴.۳ درصد و پس از آن برخورد با اشیا و تجهیزات با ۱۹.۹ درصد بوده است.

همچنین در سال گذشته بیشترین حادثه شغلی مربوط به فعالیت ساختمان با ۳۷.۸ درصد، فعالیت صنعت با ۳۴.۳ درصد و سایر فعالیت‌های خدمات عمومی با ۱۱.۳ درصد اختصاص دارد.

دیدگاه