تجمع بازنشستگان «مخابرات راه دور شیراز» مقابل استانداری فارس

  • 13 بهمن 1398 - 17:57
تجمع بازنشستگان «مخابرات راه دور شیراز» مقابل استانداری فارس

گروهی از بازنشستگان شرکت مخابرات راه دور شیراز، در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی در مقابل ساختمان استانداری فارس تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، بازنشستگان شرکت مخابرات راه دور شیراز در مورد دلیل تجمع امروز یکشنبه ۱۳ بهمن گفتند: «بیش از ۱۳ سال از وعده‌هایی که مدیران شرکت برای پرداخت مطالبات ما داده‌اند، می‌گذرد. در این سال‌ها تجمع‌های متعددی را برگزار کردیم؛ از چادر زدن در محوطه کارخانه تا تجمع مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت و همین محل که امروز هم در آن جمع شده‌‌ایم.»

هر یک از بازنشستگان مخابرات راه دور شیراز بابت سنوات خود مبالغی را از شرکت طلبکار هستند. مخابرات راه دور شیراز از پس از تعطیلی خود در دهه ۸۰ توسط هیاتِ اجرایی «هیات حمایت از صنایع» اداره می‌شود؛ هیاتی که مدیران ارشد وزارتخانه‌ها در آن حضور دارند و مدیران این شرکت محسوب می‌شوند.

به گفته کارگران بازنشسته مخابرات راه دور شیراز، میزان مطالبات بدون احتساب خسارت تاخیر و تادیه، ۳۵ میلیارد تومان است و با احتساب این موارد به بیشتر از ۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

معترضان در مورد دیگر خواسته‌های خود، گفتند: خواهان آن هستیم که دولت ترکیب هیات اجرایی و هیات حمایت از صنایع را تغییر دهد. همچنین خواهان دیدار حضوری بازنشستگان با استاندار فارس و رئیس کل دادگستری استان هستیم.

معترضان در ادامه افزودند: حتی اگر دولت قصد واگذاری مدیریت مخابرات راه دور شیراز را داشته باشد، ابتدا باید تکلیف پرداخت سنوات و خسارت تاخیر و تادیه را مشخص کند.

به گفته حاضران در محل، دقایقی پس از تجمع امروز، حجت رضایی، مدیرکل سیاسی امنیتی استانداری فارس با معترضان ملاقات کرد و وعده رسیدگی به مطالبات آنها را داد.

دیدگاه