نماینده شیراز: همچنان شاهد ورود مسافر چینی به ایران هستیم

  • 13 بهمن 1398 - 17:49
نماینده شیراز: همچنان شاهد ورود مسافر چینی به ایران هستیم

بهرام پارسایی، نماینده شیراز در مجلس نسبت به ورود مسافر از چین به ایران و انتقال مسافران چینی از سایر فرودگاه‌های جهان توسط ایرلاین‌های ایرانی ابراز نگرانی کرد.

بهرام پارسایی توییت کرد و نوشت: «برخلاف تصمیم دولت، همچنان شاهد ورود مسافر از چین به ایران و انتقال مسافران چینی از سایر فرودگاه‌های جهان، توسط ایرلاین‌های ایرانی هستیم.»

پیش از این سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران گفته بود برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کشور، به پیشنهاد او و دستور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، از روز جمعه ۱۱ بهمن تمامی پروازها بین ایران و چین متوقف می‌شود.

ویروس کرونا نخستین بار در چین مشاهده و تاکنون باعث مرگ ده‌ها نفر شده

با این حال در هر یک از روزهای شنبه و یکشنبه دست‌کم سه پرواز از چین در «فرودگاه امام خمینی» تهران به زمین نشست.

این در حالی است که بسیاری از کشورهای جهان از چند روز پیش همه پروازها از چین به کشورشان را لغو کرده‌اند و عراق نیز امروز یک‌شنبه هرگونه سفر از چین به کشور خود را ممنوع اعلام کرد.

کیانوش جهانپور، مسئول روابط عمومی وزارت بهداشت روز یکشنبه ۱۳ بهمن گفت: مصوبه دولت عصر جمعه ابلاغ شد و «نمی‌شد انتظار داشت بلافاصله اجرا شود … اما به طور منطقی انتظار این است که از امروز تا حداکثر فردا این پروازهای مستقیم از چین به تهران و برعکس متوقف شود».

این مقام وزارت بهداشت همچنین درباره «پروازهای غیرمستقیم از چین» به داخل ایران گفت: کاری نمی‌توانیم بکنیم و اگر بخواهیم این پروازها را هم لغو کنیم گویی خود را تحریم کرده‌ایم.

درباره دانشجویان ایرانی هم سعید نمکی، وزیر بهداشت، توییت کرده: با پیگیری‌های مکرر و همراهی وزارت امور خارجه بیش از ۷۰ نفر از دانشجویان ایرانی مقیم ووهان چین که نگران وضعیت آنها بودیم، با تدابیر بهداشتی مناسب در روزهای آینده به کشور باز می‌گردند و برای اطمینان از ایمنی، دو هفته در محل مناسبی تحت نظر و مراقبت‌های کامل پذیرایی خواهند شد.

در حالی که با مرگ ۴۵ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین به ۳۰۴ نفر افزایش یافت، سازمان بهداشت جهانی از اولین مرگ ناشی از ابتلا به این ویروس در خارج از مرزهای چین خبر داد.

این فرد که یک مرد چینی ۴۴ ساله و اهل شهر ووهان بود، از یک هفته پیش به ویروس کرونا آلوده شده بود و در نهایت روز یکشنبه ۱۳ بهمن در فیلیپین جان خود را از دست داد.

اکنون علاوه بر ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفری که در داخل چین به این ویروس آلوده شده‌اند، ۲۴ کشور دیگر جهان نیز از ابتلا برخی از شهروندان خود به کرونا خبر داده‌اند.

دیدگاه