معاینه دو بیمار مشکوک به کرونا در فارس

  • 13 بهمن 1398 - 17:25
معاینه دو بیمار مشکوک به کرونا در فارس

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دو مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در فارس گزارش شد که خوشبختانه پس از معاینات لازم مشخص شد که هیچ کدام مبتلا به این نوع ویروس نیستند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز این خبر را یکشنبه ۱۳ بهمن در کارگروه اجتماعی فرهنگی سلامت زنان و خانواده استان فارس اعلام کرد و افزود: باید از کسانی که مشکوک به بیماری هستند به ویژه چینی‌هایی که وارد کشور و استان فارس می‌شوند، دوری کرد.

وی گفت: همچنین باید مراقب بیمارانی که سن بالا و دارای بیماری زمینه‌ای هستند، باشیم.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: علائم ابتلا به کرونا ویروس همانند آنفلوانزاست اما با این تفاوت که کرونا با یک گلودرد و آبریزش بینی ساده شروع می شود و نهایتا به عفونت می‌انجامد.

عبدالرسول همتی افزود: آنفلوانزا دستگاه تنفسی را درگیر می‌کند اما کرونا ویروس مستقیما ریه بیمار را هدف قرار می‌دهد و برخلاف آنفلوانزا از تنفس و صحبت بین دو فرد هم قابل انتقال است.

به گفته وی، کشندگی کرونا ویروس از آنفلوانزا بسیار کمتر است اما راه سرایت آن سریع تر است.

دانشمندان بر این باور هستند که این ویروس اولین بار در یکی از بازارهای شهر ووهان از یک حیوان به انسان منتقل شده است. تاکنون دست کم ۳۰۴ نفر در چین به دلیل ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌ و هزاران نفر نیز به آن مبتلا شده‌اند.

چه کار کنیم تا به ویروس «کرونا» مبتلا نشویم و در صورت ابتلا چه اقداماتی انجام دهیم؟

دیدگاه