تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

درختان باغ ملی شیراز شناسنامه‌دار شدند

  • 01 بهمن 1398 - 15:06
درختان باغ ملی شیراز شناسنامه‌دار شدند

سولماز دهقانی، رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز گفت: یک هزار و ۲۶۵ درخت باغ ملی توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز، آذرماه امسال شناسنامه‌دار شدند.

باغ ملی شیراز که در چهارراه حافظیه قرار دارد یکی از باغ‌های قدیمی این شهر با درختان سرو، نارنج و… است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر شیراز، سولماز دهقانی افزود: با توجه به اینکه درختان به عنوان مهم‌ترین شاخص فضای سبز شهری شناخته می‌شوند به همین منظور ثبت آن‌ها حساسیت و مسئولیت شهروندان را در حفظ و نگهداری این سرمایه‌های ارزشمند شهر افزایش می‌دهد.

به گفته وی، شناسنامه‌دار کردن درختان ارزشمند و قدیمی باغ ملی گام مؤثری در حفاظت از آنهاست.

رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز تاکید کرد: افزایش ساخت و سازهای گسترده در شهرها، کاهش بارندگی و وجود ریزگردها، اهمیت و ارزش درختان به ویژه درختان کهنسال سرو را نیز دوچندان می‌کند.

سولماز دهقانی با اشاره به اینکه شناسنامه‌دارکردن درختان باغ ملی به پیشنهاد کمیسیون گردشگری شورای شهر انجام شده، افزود: با شناسنامه‌دارشدن درختان، امکان دسترسی به اطلاعات کامل از جمله تعداد، سن، قطر، گونه، بیماری و آفت درختان میسر می‌شود.

رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز گفت: روش دسترسی به اطلاعات درختان از طریق کد QR انجام می‌شود که با فراهم شدن زیرساخت‌ها این اطلاعات نیز برای شهروندان قابل رؤیت خواهد بود.

دیدگاه