اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان از سوی شورا و شهرداری شیراز به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

  • 30 دی 1398 - 11:24
اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان از سوی شورا و شهرداری شیراز به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

با تصویب شورای شهر شیراز، شهرداری شیراز سیصد میلیون تومان به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان کمک می‌کند.

ابراهیم صبوری، نایب رئیس شورای شهر روز دوشنبه ۳۰ دی در جلسه فوق العاده شورا گفت: البته ما می‌دانیم مشکلات هموطنان ما در سیستان و بلوچستان بسیار زیاد است اما با وجود مشکلات مالی شهرداری به ویژه در پایان سال، وظیفه خود می‌دانیم در حد توان به کاهش مشکلات این عزیزان کمک کنیم.

به گفته محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، میزان خسارات به «راه‌ها، پل‌ها، آب‌روها و ابنیه فنی راه‌های استان سیستان و بلوچستان» بر اثر سیل ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده و در حوزه کشاورزی و دامداری نیز سیل صدها میلیارد تومان خسارت برجای گذاشته.

خبرگزاری ایرنا گزارش داده که ۱۳۷روستای سیل‌زده حاشیه رودخانه کاجو قصرقند، منطقه سفیدکوه، چاهان، گرگان مهبان، سرگوست، کوچینک، نسفران، داروکان، مکی بالا، دستگرد، هنزم زیردان، ساربوگ و توتان ‌و مهمدان بخش بنت نیکشهر همچنان در انتظار امدادرسانی هستند.

رسانه‌ها در یک هفته گذشته، اخبار سوءمدیریت و بی‌برنامگی دولت در سیل سیستان و بلوچستان را پوشش دادند و روز شنبه ۲۸ دی حسن روحانی، رییس‌جمهوری بعد از هشت روز، به این استان رفته و گفته همین که تلفات نداشتیم، برای دولت و نیروهای امدادی جای افتخار دارد!

دیدگاه