لغو تمام تورهای گردشگری خارجی نوروز ۹۹ در فارس

  • 27 دی 1398 - 16:09
لغو تمام تورهای گردشگری خارجی نوروز ۹۹ در فارس

موید محسنی‌نژاد، معاون گردشگری میراث فرهنگی فارس گفته همه گردشگران خارجی که برای عید امسال (نوروز نود و نه) در استان فارس هتل رزرو کرده بودند، با توجه به شرایط کنونی آن را لغو کردند.

محسنی‌نژاد به خبرگزاری ایلنا گفت: اتفاقات نظامی بی‌شک تأثیر منفی بر روی گردشگری دارد. احساس امنیت و ثبات در کشورهای مورد هدف گردشگران سبب افزایش و رونق صنعت توریسم می‌شود.

در دو هفته اخیر رخدادهایی از جمله کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی در عراق، حمله نیروهای حشد الشعبی به سفارت آمریکا در عراق، ترور قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در فرودگاه بغداد و حمله موشکی ایران به پایگاه‌های عراق باعث افزایش تنش بین ایران و آمریکا و لغو تورهای گردشگری خارجی شده. افزون بر این‌ها، سرنگونی هواپیمای تهران – کی یف بر اثر شلیک پدافند سپاه نیز در لغو تورهای گردشگری به ایران تأثیر داشته.

حسن سیادتان رئیس جامعه هتلداران استان فارس نیز گفته: گردشگران خارجی برای سفر به ایران هتل‌های استان را از ۱۰ فروردین تا اواسط اردیبهشت رزرو کرده بودند که متاسفانه اتفاقات اخیر سبب شد گردشگران بدون استثنا رزروها را کنسل کنند.

سیادتان در خصوص لغو سفرهای گردشگران عربی که برای درمان به فارس می‌آمدند، گفت: پس از اتفاقات اخیر گردشگران حوزه خلیج فارس نیز که برای درمان اقدام به رزرو هتل در استان و شیراز کرده بودند آنها نیز از ورود به ایران و استان صرف نظر کرده‌اند.

دیدگاه