انجام ۶ هزار سفر با دوچرخه‌های بیدود در شیراز

  • 12 دی 1398 - 11:32
انجام ۶ هزار سفر با دوچرخه‌های بیدود در شیراز

مجتبی زوربخش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: تاکنون ۱۵ هزار و ۳۲۸ نفر اپلیکیشن بیدود را شیراز نصب و حدود ۶ هزار نفر برای استفاده از آن ثبت نام کرده اند.

مجتبی زوربخش با بیان اینکه شاید به دلیل عدم فعالیت دوچرخه‌های اشتراکی در یک ماه گذشته در تهران و ورود این سیستم در هفته‌های اخیر به شیراز، ذهنیت استفاده از دوچرخه‌های دست دوم پایتخت در شیراز در ذهن برخی ایجاد شود گفت: وقتی که هزار دوچرخه تحویل انبار شهرداری شیراز شد زمانی بود که دوچرخه‌های بیدود هنوز در خیابان‌های تهران جمع آوری نشده بود.

بهره برداری از دوچرخه‌های هوشمند در شیراز از ۲۸ آذر با ۲۰۰ دوچرخه و۲۷ ایستگاه آغاز شد.

وی اضافه کرد: قراردادی که با شرکت پاک چرخ ایرانیان و شهرداری شیراز منعقد شده با روش بی او تی و ایجاد زیرساخت و عملیات اجرایی بر عهده شرکت طرف قرارداد است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اکنون هزار دوچرخه اشتراکی در اختیار شهرداری شیراز قرار دارد که حدود ۲۰۰ دستگاه آن وارد خیابان‌ها شده و به مرور زمان در هفته‌های آینده این تعداد در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و تا پایان اسفندامسال هم این تعداد به ۲ هزار دستگاه دوچرخه افزایش می‌یابد و در بازه زمانی پنج ساله قرارداد با شرکت بیدود تعداد دوچرخه‌ها به ۱۰ هزار دستگاه و تعداد ایستگاه‌ها نیز به ۲۵۷ عدد در شیراز افزایش می‌یابد.

وی در باره نرخ کرایه دوچرخه‌های اشتراکی که به ازای هر نیم ساعت هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده، گفت: این نرخ بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز اعمال شده و شهرداری هیچ دخالتی در آن ندارد، البته ممکن است در صورت استقبال شهروندان از این سیستم پاک حمل و نقل، یارانه بیشتری برای استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی در نظر گرفته شود.

زوربخش اضافه کرد: نرخ کرایه دوچرخه‌های اشتراکی در شیراز به نسبت کارایی این سیستم حمل و نقلی و هزینه‌های آن متعادل است.

دیدگاه