اعتراض روستاییان به صدور مجوز حفر چاه در کوشک بیدک شیراز

  • 15 آبان 1398 - 15:22
اعتراض روستاییان به صدور مجوز حفر چاه  در کوشک بیدک شیراز

فراهم کردن مقدمات عملیات کندن چاه در زمین های بالادستی روستای کوشک بیدک شیراز موجب اعتراض برخی از اهالی این روستا شد.

تجمعات و اعتراضات برخی اهالی روستای کوشک بیدک در چند هفته اخیر نیز انجام می‌شد و حرف اصلی این افراد این است که کندن این چاه موجب تشدید کم آبی در این روستا می‌شود.

محمدباقر رحمانی یکی از اعضای شورای روستای کوشک بیدک شیراز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: از حدود یک ماه پیش واکنش اجتماعی مردم و اهالی این روستا در مخالفت با حفر چاه عمیق برای منطقه ویژه اقتصادی شیراز آغاز شده اما تاکنون مسئولان مربوط توجهی به این تجمع‌ها و مخالفت‌ها نکرده اند.

محمدباقر رحمانی افزود: مردم مخالف حفر این چاه هستند و معتقدند که این موضوع تاثیر منفی زیادی بر زندگی و کسب و کار اهالی این روستا خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: عوامل حفر این چاه برای کندن آن به محل مورد نظر در بالادست روستای کوشک بیدک آمدند که مردم مطلع و در این محل جمع و مانع این کار شدند.
رحمانی بیان کرد:‌برای آرام کردن مردم، نیروی انتظامی وارد عمل شد.

وی ادعا کرد:‌در پی این ناآرامی ها ٰ نیروی انتظامی حدود ۱۵ نفر از اهالی این روستا را با خود برده است.

این عضو شورای اسلامی روستای کوشک بیدک همچنین گفت:‌منطقه ویژه اقتصادی شیراز در سال های گذشته اقدام به حفر چاه در روستای مجاور کوشک بیدک بنام روستای اسلاملو کرده و اکنون این روستا کاملا خشک و کشاورزی مردم این منطقه نابود شده و در حال حاضر اهالی روستای اسلاملو حتی آب شرب هم ندارند و روزانه از روستاهای اطراف آب مورد نیاز آشامیدن خود را تامین می کنند.

رحمانی ادامه داد: اخیرا کارشناسان و متخصصینی توسط شورای این روستا بکار گرفته شدند که تحقیقات آنها نشان داد که حفر این چاه بر کشاورزی و آب شرب ساکنان روستای کوشک بیدک تاثیر منفی زیادی خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: پیشه چهار هزار نفر از ساکنین این روستا کشاورزی است که از این طریق روزگار می گذرانند و حفر این چاه کسب و کار و در پی آن زندگی آنها را به مخاطره می اندازد.

دیدگاه