آموزش‌ مهارت‌های شغلی برای کودکان کار در شیراز

  • 19 مهر 1398 - 10:53

به گزارش روابط عمومی اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شیراز کودکان کار بالای ۱۳ سال و همچنین بهبودیافتگان سوء مصرف مواد مخدر در شیراز از طرف اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز دوره‌های مجزا و تفکیک شده فنی نظیر تعمیرات پکیج های آپارتمانی، سیستمهای سرمایشی و گرمایشی(انواع اسپیلت) و تعمیرات تخصصی آسانسور و چند مهارت دیگر را می گذارنند.

یوسف آفرینی رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی در این خصوص گفت این دوره های آموزشی با همکاری آموزشگاه فنی و حرفه ای حکمت و مهارت برگزار می شود.

وی افزود کارآموزان این دوره‌های فنی در دو رده سنی مجزا و تفکیک شده آموزش می بینند تا بتوانند در آینده شغلی درآمدزا و پایدار داشته باشند.

آفرینی گفت این دوره‌های آموزشی برای بهبود یافتگان و کودکان کار کاملا رایگان است. کودکان کار و خیابانی در کنار تحصیل و شرکت در کلاس های ورزشی و فرهنگی و هنری در کارگاه های مهارت های شغلی شرکت می کنند. همچنین در کارگروهی مجزا بهبود یافتگان سوء مصرف مواد مخدر مهارت های شغلی را فرا خواهند گرفت. شغل مناسب برای صیانت از بهبود یافتگان سوء مصرف مواد مخدر امری واجب است در همین راستا برگزاری این کارگاه های مهارتی ضرورت دارد.

افرادی که این دوره‌های فنی را با موفقیت پشت سر بگذارند، برای دریافت وام خوداشتغالی به بانک های عامل معرفی می‌شوند.

دیدگاه