افزایش ۵۰ درصد نرخ آب در شیراز تصویب شد

  • 18 مهر 1398 - 13:17
افزایش ۵۰ درصد نرخ آب در شیراز تصویب شد

اعضای شورای شهر شیراز در جلسه روز چهارشنبه هفدهم مهر با افزایش ۵۰ درصدی بهای آب مصرفی در این کلانشهر موافقت کردند. این مصوبه به فرمانداری ارسال شده تا اگر مورد تایید قرار گرفت، اجرا شود.

اعضای شورای شهر شیراز نرخ آب بها با ۵۰ درصد افزایش برای هر مترمکعب ۳ ریال تعیین شد که این میزان قبلا ۲ ریال بود و همچنین براساس مصوبه این شورا از این پس هزینه دفع فاضلاب براساس منطقه بندی در سطح کلانشهر شیراز تعیین خواهد شد البته اجرایی شدن این مصوبه وابسته به تایید فرمانداری شیراز است

با تصویب شورای شهر شیراز، شرکت آبفای این شهر مکلف است مبالغ اخذ شده خرید انشعاب آب و فاضلاب خانگی و غیرخانگی درسال ۱۳۹۸ و سال های بعد از آن را که از شهروندان شیرازی اخذ می‌شود در برنامه های عمرانی تکمیل مخازن مورد نیاز ، توسعه شبکه و خط انتقال آب ، توسعه شبکه آب در دست اجرا ، اصلاح شبکه آب، اصلاح شبکه آب در دست اجرا، توسعه شبکه فاضلاب هزینه کند.

همچنین شرکت آبفای شیراز مکلف است گزارش نحوه اجرا و پیشرفت فیزیکی شبکه های فاضلاب شهری و درآمد و هزینه اقدامات عمرانی انجام شده را به صورت فصلی جهت بررسی به شورای اسلامی شهرشیراز ارسال کند.

دیدگاه