رتبه سوم فارس در تعداد زندانیان

  • 14 مهر 1398 - 17:12
رتبه سوم فارس در تعداد زندانیان

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: فارس از نظر تعداد زندان در سطح کشور اولین استان و از نظر جمعیت بعد از استان‌های تهران و خراسان رضوی سومین استان کشور است.

به گزارش ایسنا، اسحاق ابراهیمی شنبه ۱۳ مهر در حاشیه دیدار تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با ارائه گزارشی از وضعیت زندان‌های استان، افزود: ۹۷درصد زندانیان استان فارس مردان و ۳ درصد را زنان تشکیل داده‌اند، همچنین ۳۴درصد زندانیان محکومین و متهمین مواد مخدر هستند که بیشترین جرم در استان فارس را تشکیل داده است.

مدیرکل زندان‌های فارس با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد زندانیان استان بین گروه سنی ۲۶تا ۳۵ سال قرار دارند، گفت: بیشترین جرائم مربوط به جوانان است که باید به عنوان نیروی کار در مراکز اقتصادی و کارگاه‌ها مشغول به کار باشند اما متاسفانه به دلیل ارتکاب جرم در زندان هستند.

ابراهیمی یادآور شد: همکاری تمام دستگاه‌های ذیربط در کمک به سازمان زندان‌ها برای ایجاد بستر مناسب در جهت اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و بازاجتماعی کردن آنان را می‌طلبد و لازم است با برنامه‌ریزی برای اصلاح و تربیت این افراد و بازگشت مفید آنان به اجتماع قدم بردارند، چرا که منابع و امکانات سازمان محدود و پاسخگو است.

وی تأکید کرد: توسعه فضا، آموزش‌های هدفمند و کارآمد و توانمندسازی شغلی و حمایت‌های پس از آزادی به منظور تأمین شغل و کسب و کار و جلوگیری از بازگشت مجدد می‌تواند باعث کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها شود.

مدیرکل زندان‌های فارس با بیان اینکه طی سال‌های اخیر در حوزه‌های آموزش‌های دینی و مذهبی، توسعه فرهنگ نماز، اشتغال حین حبس و ارائه وام‌های خود اشتغالی اقدامات خوبی انجام شده و در دست اجراست، گفت: علی‌رغم اقدامات مطلوب انجام شده اما محدودیت فضا و کمبود منابع مالی و مشکلات عدیده در زندان‌ها، موانع و آسیب‌هایی ایجاد کرده که حرکت ما را کند کرده است.

ابراهیمی همچنین ساماندهی و بازسازی بافت‌ها فرسوده زندان‌ها، تلاش برای اصلاح حوزه اصلاح و تربیت، تلاش برای اشتغال زندانیان، توسعه کیفی و کمی آموزش‌های به روز، حمایت موثر از زندانیان در ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه، توجه ویژه به خانواده زندانیان، تلاش برای اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و تلاش برای انتقال زندان عادل‌آباد به خارج از شهر را از جمله اقداماتی برشمرد که در دستور کار اداره‌کل متبوع قرار گرفته است.

دیدگاه