جوابیه معاونت شهرسازی شهرداری شیراز در خصوص تغییر کاربری ۱۳ باغ

  • 01 مهر 1398 - 10:39

معاونت شهرسازی شهرداری شیراز جوابیه ای در خصوص مطلب منتشر شده با مضمون تغییر کاربری ۱۳ باغ صادر کرد .

با توجه به مطالبی که اخیرا در رابطه با تغییر کاربری ۱۳ باغ خشکانده شده از مجموعه باغات قصردشت منتشر شده است، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز مطالب زیر را جهت شفاف سازی افکار عمومی ارائه می کند:

۱- تعداد ۱۳ قطعه باغی که در تاریخ ۹۸/۶/۳۰ در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مورد بررسی و تصویب قرار گرفته در پهنه قابلیت تبدیل به مسکونی و در گروه ۵ پهنه بندی باغات قصردشت قرار گرفته است که این طرح در سال ۱۳۷۹ مورد تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران واقع شده است و پس از طی مراحل قانونی که شامل طرح و تصویب در جلسه ستاد باغات قصردشت با حضور نمایندگان استانداری، محیط زیست، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، بازرسی، شورای اسلامی شهر، شهرداری شیراز و سپس کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان و شورای برنامه ریزی و توسعه استان مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

۲- در این پهنه هیچ درختی وجود نداشته است که خشک شود و تغییر کاربری یافته باشد.

۳- کلیه اقدامات و فرآیندهای انجام شده طبق ضابطه و قوانین مربوطه انجام شده است.

۴- این فرآیند از سال های گذشته (سال ۱۳۷۹) آغاز شده است. از قبال تغییر کاربری باغات پهنه گروه پنج تاکنون حدود ۲۶۰ هکتار باغات باارزش گروه یک تملک و در اختیار شهرداری قرار گرفته است که بخشی از آن باغات تجهیز و به عنوان باغات خانواده و فضای سبز شهری در خدمت شهروندان قرار گرفته است. همچنین شهرداری به صورت مشاعی نیز حدود ۴۵۰ هکتار در باغات گروه یک سهم و مالکیت دارد.

دیدگاه