پیاده‌راه مصلی نژاد در شیراز گشایش یافت

  • 30 شهریور 1398 - 20:53
پیاده‌راه مصلی نژاد در شیراز گشایش یافت

آیین افتتاح فضای پیاده راه مصلی‌نژاد شیراز با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان عصر شنبه ۳۰ شهریور برگزار شد.

حیدر اسکندر پور شهردار شیراز با بیان اینکه در نیمه دوم سال جاری شاهد افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی تعداد زیادی از این پروژه‌ها در کنار سایر پروژه‌های عمرانی خواهیم بود، اظهار داشت: افتتاح پروژه فضای پیاده شهید مصلی نژاد سرآغازی برای ارائه سلسله پروژه‌هایی با رویکرد پیاده‌محور و انسان‌مدار در فضاهای شهری شیراز است.

حیدر اسکندر پور از تجهیز کارگاه و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌هایی همچون پیاده‌راه باغات قصردشت به طول ۷ کیلومتر، باغ ایرانی به مساحت ۱۰ هکتار و همچنین پروژه محور عرفان در هفته‌های آینده خبر داد.

وی توجه به توسعه فرصت‌هایی برای تقویت تعاملات اجتماعی شهروندان را از اولویت‌های شورای پنجم شهر و شهرداری شیراز دانست و افزود: در فضاهایی همچون مسیر پیاده شهید مصلی نژاد این موضوع مد نظر قرار گرفته و همه اعضا خانواده‌ها می‌توانند از امکانات آن در کنار هم استفاده کنند.

شهردار شیراز با بیان اینکه در جهت حفظ باغ عفیف آباد با هرگونه دست اندازی مقابله می‌کنیم، خاطر نشان کرد: با تملک باغ‌های محدوده باغ عفیف آباد اطراف این دارایی ارزشمند شیراز را به پیاده‌محور تبدیل کرده و به این شیوه گام اثر بخشی در حفظ این باغ برمی‌داریم.

شهردار منطقه یک شیراز نیز با اشاره به اینکه فضای شهری بولوار شهید مصلی نژاد با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در زمان شهردار سابق منطقه طراحی، اجرا شده بود، اظهار داشت: این پروژه با هدف افزایش مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، در راستای تحقق رویکرد انسان محوری و تعامل اجتماعی شهروندان با دستان با کفایت شهردار شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

محمود رضا مهرجهانیان با اشاره به اینکه فضای فعلی یک محدوده مرده شهری بود که استفاده بهینه از آن نمی‌شد، افزود: در جهت تحقق رویکرد انسان محوری شهرداری همکاران من این پروژه را طراحی کردند و در کمتر از ۴ ماه نیز به اتمام رسید.

وی خاطر نشان کرد: این پروژ با مساحت ۶ هزار و ۸۰۰ متر و با طول بیش از ۵۰۰ متر مربع دارای ۳۷۰ متر مسیر دوچرخه‌سواری است که امیدواریم این فضا اوقات فراغت مناسبی برای شهروندان ایجاد کند.

هر دو هفته یکبار، افتتاح یک پروژه در شیراز

شهردار منطقه ۶ شیراز که شهردار سابق منطقه یک بود با اشاره به اینکه پروژه فضای پیاده شهید مصلی نژاد متعلق به شهرداری شیراز است، بیان کرد: این فضا پیش از این پارکینگ بود اما امروز مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری شده است.

حمیدرضا اسماعیلی ادامه داد: پارک به جای پارکینگ یک شعار جهانی است، در دنیا به مردم آموزش داده می‌شود که به جای استفاده از خودرو و پارکینگ پیاده‌روی یا از دوچرخه استفاده کنند، در شیراز نیز با افتتاح این پروژه این شعار تحقق پیدا کرد.

وی یادآور شد: این پروژه از خرداد سال جاری آغاز و در کمتر از ۴ ماه به اتمام و به بهره‌برداری رسید.

شهردار منطقه در پایان ابراز داشت: در ۶ ماهه دوم سال ۹۸ شاهد افتتاح پروژه‌های بسیاری خواهیم بود به طوری که هر دو هفته یک پروژه افتتاح خواهیم کرد.

دیدگاه