بوستان امداد، نجات و اطفا حریق در شیراز ساخته می‌شود

  • 22 شهریور 1398 - 14:49
بوستان امداد، نجات و اطفا حریق در شیراز ساخته می‌شود

بوستان امداد، نجات و اطفا حریق در زمینی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع در شهرک والفجر شیراز طراحی شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: این بوستان یکی از بزرگترین مراکز آموزش امداد، نجات و اطفا حریق در جنوب کشور است.

جواد بهادری افزود: در طراحی بوستان امداد، نجات و اطفا حریق، ایستگاه آتش نشانی مجازی ویژه کودکان و دانش آموزان برای انتقال آموزش‌های شهری و شهروندی در نظر گرفته شده است که این قشر از جامعه با شالوده‌های اصلی حوادث آشنا و از وظایف شهروندی آگاه شوند.

وی تصریح کرد: به منظور اگاهی و آموزش خانواده‌ها در خصوص نحوه مواجهه و مقابله با حوادث، در این طرح سالن اجتماعات آموزشی ویژه خانواده به مساحت ۸۰۰ مترمربع طراحی شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز ادامه داد: از دیگر امکانات موجود این مرکز آموزشی تخصصی سالن آمفی تئأتر تخصصی، خوابگاه مدیریتی و کارمندی، ۵ باب کارگاه تخصصی، کتابخانه و آزمایشگاه، مجموعه رفاهی و ورزشی شامل سالن پذیرایی، کافی شاپ، نمازخانه، کارگاه کامپیوتر و انبار تجهیزات مدیریت بحران است.

بهادری یادآور شد: از آنجا که طراحی این طرح توسط نیرو‌های متخصص حوزه معاونت شهرسازی و معماری انجام شده، هزینه قابل وی اضافه کرد: نگاه تخصصی به موضوع طراحی و معماری مراکز آموزشی موجب تقویت، افزایش بهره وری و توان مهارتی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان خواهد شد.

دیدگاه