افتتاح پروژه‌های عمرانی در شیراز طی نیمه دوم سال ۹۸

  • 13 شهریور 1398 - 18:14
افتتاح پروژه‌های عمرانی در شیراز طی نیمه دوم سال ۹۸

شهردار شیراز نوید داد: در شش ماهه دوم سال ۹۸ روزهای خوبی در انتظار شیراز و شهروندان است و شاهد افتتاح پروژه های مختلف و آغاز عملیات اجرایی پروژه های انسان محور خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور در آیین تکریم و معارفه جمعی از مدیران شهری گفت: پروژه های عمرانی را سرمایه مردم شیراز می دانم و از این رو در سال اول و دوم فعالیت اهتمام خود را بر تکمیل پروژهای نیمه تمام گذاشتم. در حال حاضر نیز با به ثمر رسیدن این پروژه ها، پروژه های انسان محور منطبق بر دیدگاه های شورا را با جدیت بیشتری پی­گیری می­کنیم.

وی خطاب به معاون جدید فنی و عمرانی شهرداری شیراز افزود: حوزه معاونت فنی و عمرانی باید پروژه های عمرانی مناطق را مدیریت کند چون شهروندان بر مبنای خروجی کار و کاهش میزان مشکلاتشان عملکرد مجموعه مدیرت شهری را قضاوت می کنند. معاون فنی و عمرانی به عنوان جانشین شهردار در حوزه عمرانی باید بر نحوه انجام امور اشراف داشته باشد و پاسخگو باشد.

مهندس اسکندرپور شهرداران جدید مناطق را دارای مسئولیتی سنگینی در زمینه انجام پروژه های عمرانی دانست و اضافه کرد: باید سرعت ساخت و تکمیل پروژه های عمرانی افزایش یابد و برای رسیدن به این هدف باید مناطق یازده گانه، سازمان عمران و معاونت فنی و عمرانی با یکدیگر هماهنگ باشند.

شهردار شیراز تاکید کرد: شهرداران مناطق یازده گانه باید تا پایان شهریور ماه وضعیت پروژه های سطح منطقه و برنامه زمان بندی تکمیل پروژه ها تا پایان سال را اعلام کنند.

وی ضمن اشاره به انتصاب ها و جابجایی های اخیر گفت: با انتصاب های اخیر یک پیام روشن به مدیران و کارکنان مجموعه شهرداری دادم و آن پیام این است که هر گاه متوجه شوم امور به درستی پیش نمی رود و کارها عقب مانده، با هیچ فردی تعارف ندارم و تغییر ایجاد می کنم.

مهندس اسکندرپور با بیان اینکه نخستین معیار در ارزیابی مدیران و کارکنان حفظ احترام و کرامت شهروندان است، افزود: استراتژی شهردار و شورا مبتنی بر حفظ احترام و کرامت مردم است و شهرداران مناطق نیز باید این رویه را در پیش بگیرند و با مراجعین خوب برخورد کنند.

شهردار شیراز مهندس مهرجهانیان سرپرست جدید شهرداری منطقه یک را دارای سابقه طولانی در مجموعه مدیریت شهری دانست و گفت: مهرجهانیان در سمت شهردار منطقه چهار کارنامه موفقی از خود به جای گذاشت و انتظار دارم در منطقه یک نیز شاهد کسب درآمد و استمرار مسیر بازآفرینی فضاهای شهری باشم.

وی خطاب به سرپرست شهرداری منطقه سه عنوان کرد: اصلاح وضعیت آبراهه دروازه قرآن و کانال سعدی از مهمترین ماموریت های شهردار منطقه سه محسوب می شود.

شهردار شیراز از مهندس طهماسبی سرپرست شهرداری منطقه سه خواست که این منطقه در نوروز ۹۹ در زمینه زیباسازی معابر به روزترین منطقه باشد و افزود: دنیا شیراز را به سرمایه های فرهنگی موجود در منطقه سه می شناسد و این منطقه ویترین سرمایه های فرهنگی ایران و شیراز محسوب می شود، از این رو شهردار منطقه سه باید به دنبال آبروداری شیراز و ایران در نظر مسافران و گردشگران با حفظ و پاسداشت فضاهای فرهنگی سطح منطقه همچون حافظیه باشد.

وی مهندس اسماعیلی شهردار پیشین منطقه یک را در بازآفرینی فضاهای شهری همچون پیاده راه بلوار مصلی نژاد و فضای زیرین پل کوهسار موفق دانست و گفت: ماموریت مهندس اسماعیلی در شهرداری منطقه ۶ نیز بازآفرینی تعداد زیادی از فضاهای شهری سطح منطقه است.

مهندس اسکندرپور خطاب به سرپرست جدید شهرداری منطقه چهار خاطرنشان کرد: مهندس سروی باید به تکریم ارباب رجوع و اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی سطح منطقه توجه ویژه داشته باشد و منطقه چهار از نظر عمران و فضای سبز شهری متحول شود.

شهردار شیراز محدوده شهرداری منطقه پنج را دارای مشکلاتی از جمله حریم گسترده و ساخت و سازهای غیرمجاز دانست و اضافه کرد: دکتر بذرافشان سرپرست جدید شهرداری منطقه پنج باید با ارائه برنامه جامع و بهره گیری از تیم قوی و مشورت با مدیران ارشد شهرداری این مسائل را حل کند.

وی درخصوص مهندس سعید معصومی سرپرست جدید شهرداری منطقه هفت گفت: مهندس معصومی از شهرداران اسبق شهرداری منطقه هفت است و بر این منطقه اشراف دارد، از این رو انتظار دارم ضمن رعایت نظم در مسائل مالی شاهد اقدامات چشمگیری در این منطقه باشیم.

شهردار شیراز در این آیین خطاب به مدیران حاضر در جلسه از آنها خواست که به بحث جانشین پروری و تربیت نیروهای کارآمد توجه ویژه کنند.

مهندس صالحی معاون جدید فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در آیین تکریم و معارفه جمعی از مدیران شهری گفت: توجه به سرعت و خلاقیت در اجرای پروژه ها و رعایت شفافیت و انضباط مالی از جمله رویکردهای من است.

صالحی افزود: تلاش خواهم کرد با همکاری سایر نیروهای شهرداری پروژه های انسان محور فرهنگی و اجتماعی مدنظر شهردار و شورای شهر را اجرا کنیم.

براساس این گزارش، شهردار شیراز در احکامی جداگانه، اسماعیل صالحی را به سمت معاون فنی و عمرانی، محمودرضا مهرجهانیان را به سمت سرپرست شهرداری منطقه یک، مسعود طهماسبی را به سمت سرپرست شهرداری منطقه سه، اصغر سروی را به سمت سرپرست شهرداری منطقه چهار، فرود بذرافشان را به سمت سرپرست شهرداری منطقه پنج، حمیدرضا اسماعیلی را به سمت سرپرست شهرداری منطقه ۶ و سعید معصومی را به سمت سرپرست شهرداری منطقه هفت منصوب کرد.

دیدگاه