خطر مصادرۀ باغ‌شهرهای شیراز

  • 14 شهریور 1398 - 9:32
خطر مصادرۀ باغ‌شهرهای شیراز

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس در خصوص باغ‌شهرهای شیراز گفت: باغ‌شهرهایی که در آن‌ها فساد و تخلفاتی انجام می‌شود به جای پلمپ، مصادره خواهند شد و این از برنامه‌های اصلی و قطعی دادگستری خواهد بود.

او روز چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس افزود: در خصوص این موضوع با محاکم قضایی مذاکره شده و شعبه‌های ویژه‌ای برای این موضوع در نظر گرفته شده.

این مقام قضایی اما توضیح نداد که منظورش از «فساد و تخلفات» چیست و مصادرهٔ باغ‌شهرها بر اساس چه قانونی خواهد بود.

صدها باغ‌شهر در شیراز و اطراف این کلانشهر وجود دارد که برخی از آن‌ها به سفره خانه‌های سنتی و رستوران تبدیل شده‌اند.

شهریور امسال ۱۱۰ باغ در شیراز که کافه یا رستوران و سفره خانه سنتی بودند، با حکم مراجع قضایی به دلیل آنچه «مسائل اخلاقی» توصیف شد، پلمپ شدند. باغ‌های پلمپ شده، اغلب در شمال غرب شیراز و همچنین منطقه گردشگری قلات این کلانشهر هستند.

پلمپ این باغ‌ها با انتقادات زیادی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد. به گفته این کاربران، باغ‌ها محل تفریح و سرگرمی مردم است و نبایستی پلمپ شوند. برخی نیز گفته‌اند این نوع اقدامات باعث بیکاری ده‌ها نفر و رکود اقتصادی به ویژه در قلات شده.

پلمپ باغ‌های شیراز انتقادات زیادی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته

در این میان البته برخی هم که تصور می‌کنند این باغ‌ها «محل فساد یا ایجاد مزاحمت برای همسایگان» هستند، در شبکه‌های اجتماعی نوشتند که “پلمپ باغ‌ها اقدام درستی بوده.”

پس از پلمپ این باغ‌ها مقامات دولتی یا شورای شهر شیراز هنوز در این خصوص اظهرنظری نکرده‌اند.

دیدگاه