تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

فراخوان جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان فارس

  • 12 شهریور 1398 - 16:33
فراخوان جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان فارس

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از انتشار فراخوان سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان فارس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ارشاد فارس، صابر سهرابی گفت: سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان فارس با نگاه ویژه به سیل فروردین ماه شیراز و تاثیر آن بر رفتارهای فرهنگی، اجتماعی و انسانی برگزار می شود و تمام روزنامه نگاران، خبرنگاران، نویسندگان و عکاسان خبری رسانه های دارای مجوز رسمی می توانند در آن مشارکت داشته باشند .

او هدف از برگزاری این جشنواره را هم افزایی ظرفیت های رسانه ای، بررسی آسیب ها و چالش های مهم استان در رسانه ها، ارایه راهکار برای آسیب ها و مشکلات موجود، بیان ظرفیت ها و جریان سازی رسانه ای برای ایجاد ارتباط موثر میان مردم و مسئولان دانست و یادآور شد که این رویداد توسط خانه مطبوعات و رسانه ها و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار می شود.

به گفته وی بخش حرفه ای جشنواره، پذیرای آثار روزنامه نگاران، خبرنگاران، نویسندگان و عکاسان خبری در قالب «سرمقاله و یادداشت»، «مصاحبه»، « گزارش»، «خبر»، «تیتر»، «طراحی و صفحه آرایی» و «عکس» خواهد بود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: در بخش ویژه «سیل فروردین ماه شیراز»، «شعار سال»، «۴٠ سالگی انقلاب و تبیین پیشرفت ها و آسیب ها برای تحقق گام دوم»، «شناسایی و تبیین آسیب های اجتماعی و بیان راهکار»، «معرفی ظرفیت های مغفول مانده استان فارس» و «نقش رسانه ها در توسعه یا عدم توسعه استان با تکیه بر روزنامه نگاری توسعه گرا» مد نظر است.

او اضافه کرد: در بخش ویژه هم جشنواره پذیرای «سرمقاله و یادداشت»، «مصاحبه»، « گزارش» و «عکس» است؛ فعالان رسانه‌های رسمی حداکثر در سه قالب روزنامه نگارانه با ٢ اثر در بخش حرفه ای و حداکثر با ٢ اثر در بخش ویژه رقابت کنند و در بخش ویژه، در هر زمینه پیشنهادی تنها یک برگزیده معرفی خواهد شد .

سهرابی بازه زمانی انتشار مطالبی که در جشنواره پذیرفته می شود را اول خرداد سال ١٣٩٧  لغایت سی ام مهرماه امسال اعلام و اضافه کرد، آثار باید در یکی از رسانه های مکتوب، پایگاه های خبری و خبرگزاری های دارای مجوز استان فارس منتشر شده باشد .

مدیرکل ارشاد فارس خاطرنشان کرد که ارسال آثار باید از طریق سامانه متمرکز جشنواره های رسانه های سراسر کشور به نشانی، pressfestival.ir   و حداکثر تا تاریخ یکم آبان ماه سال جاری امکانپذیر است و تاریخ تمدید نمیشود.

سهرابی با بیان اینکه انتهای آذر ماه زمان پیش بینی شده برای برگزاری اختتامیه است، گفت: آثار و مطالب بدون امضاء و با امضاء مستعار توسط دبیرخانه جشنواره پذیرفته نمی شود و اگر شرکت کننده رتبه‌ای را کسب کرد باید اصل رسانه مکتوبی که در آن اثر منتشر شده یا کپی برابر اثر شده آن را به خانه مطبوعات فارس ارسال کند.

مدیرکل ارشاد فارس گفت: مطالب مربوط به رسانه های لغو مجوز شده، فاقد مجوز و همچنین بولتن‌های داخلی ادارات امکان شرکت در جشنواره را نخواهند داشت، همچنین مطالب غیرمحلی و غیر استانی مندرج در نشریات از دور رقابت در این جشنواره حذف خواهند شد، همچنین ویژه نامه های استانی روزنامه های کثیرالانتشار نمی توانند در جشنواره شرکت کنند.

دیدگاه