تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

واکنش شهردار شیراز به اتهام پراکنی برخی رسانه‌ها در خصوص حذف نام شهید از تابلوهای چند خیابان

  • 06 شهریور 1398 - 23:09
واکنش شهردار شیراز به اتهام پراکنی برخی رسانه‌ها در خصوص حذف نام شهید از تابلوهای چند خیابان

حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز به شائبه‌ی حذف عنوان شهید از نام تابلوهای برخی کوچه‌ها و خیابان‌های این شهر واکنش نشان داد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، حیدر اسکندرپور عصر امروز چهارشنبه ششم شهریورماه در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با انتقاد شدید از سوءاستفاده برخی گروه‌ها و جریانات، گفت: متأسفانه در فضای مجازی گاهی شاهد تلاش عجیبی هستیم که شورای پنجم و مدیریت شهری فعلی را به مسائلی نسبت دهند که با واقعیت هیچ سازگاری ندارد.

اسکندرپور ادامه داد: اینکه مجموعه مدیریت شهری شیراز به ارزش‌های دفاع مقدس و شهدا بی توجه است، تهمت سنگینی است که برخی دوستان به راحتی به خود اجازه می‌دهند که بدون تحقیق به مسؤولان یا نمایندگان خود نسبت دهند.

شهردار شیراز تصریح کرد: اگر به تصاویر منتشر شده توسط همین افراد توجه کنیم در گوشه‌ی همه‌ی تابلوها عنوان سازمان ترافیک قید شده در حالیکه این سازمان سال ۹۵ منحل شده و مجموعه‌ی دیگری جایگزین آن شده است؛ بنابراین تابلوها همگی دست‌کم مربوط به قبل از سال ۹۵ بوده‌اند؛ البته اطمینان داریم که مدیران سابق شهرداری هم در این زمینه تعمدی نداشته‌اند.

اسکندرپور اظهار داشت: آقایان دکتر دستغیب و دکتر موسوی، رؤسای سابق و جدید شورای فعلی، هر دو از یادگاران دوران دفاع مقدس هستند؛ چگونه ممکن است کسانی که خود در کنار شهدا زندگی کرده‌اند، حالا به یاد آنها بی‌توجه باشند؟

وی اضافه کرد: هر ملتی برای بقا و دوام خود به قهرمانان ملی نیاز دارد و شهدا هم قهرمانان ملی ما هستند؛ شهدایی که برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی و وطن‌مان جنگیده‌اند و جان خود را تقدیم کرده‌اند، متعلق به همه ملت هستند نه یک حزب یا جریان خاص.

اسکندرپور از کسانی که مسائل شهری را از سر دلسوزی تذکر می‌دهند تقدیر کرد اما در عین حال تصریح کرد: ما خود را موظف به پیگیری تذکرات دلسوزانه شهروندان عزیز می‌دانیم، اما خطاب به جریانات و افرادی که با هم دعواهای سیاسی دارند به صراحت عرض می‌کنم که در ایام انتخابات یا منازعات سیاسی، شهدا را وجه‌المصالحه دعواهای خود قرار ندهید؛ میدان جنگ سیاسی امروز را با میدان جنگ مقدس دیروز گره نزنید و به سرمایه‌های معنوی کشور چنگ نزنید.

وی با بیان اینکه برخی با هزینه کردن از میراث معنوی مردم، سعی می‌کنند دیگران را تخریب کنند و خودشان را طرفدار آن ارزش‌ها جلوه دهند، افزود: شورای پنجم و شهرداری شیراز افتخار دارد که همراه، همفکر و همسنگر بسیاری از این شهدا بوده و همینجا به شهروندان عزیز اطمینان می‌دهم که بنده و شورای اسلامی شهر هرچه بتوانیم برای پاسداشت یاد و خاطره شهدای عزیز انجام خواهیم داد و این را برای خودمان افتخار می‌دانیم.

اسکندرپور با تأکید بر اینکه اگر جایی کم‌کاری یا بی‌توجهی شده بلادرنگ باید جبران شود، خاطرنشان کرد: شهدا میراث ملی و قهرمانان ملی همه‌ی ما بوده‌اند و انشاءالله باقی خواهند ماند؛ بر همین اساس به همه زیرمجموعه شهرداری شیراز هم ابلاغ شده که با دقت از این موضوع مراقبت کنند.

** نایب رئیس شورا: برخی جریانات بی‌عملی خودشان را پشت نام شهدا قایم می‌کنند!

بر پایه این گزارش، «ابراهیم صبوری» نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در همین موضوع گفت: متأسفانه یک جریان خاص سیاسی سال‌های سال است که از نام و جایگاه شهدا بین مردم سوءاستفاده می‌کنند و عملاً به بازی سیاسی و روزمره آنان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه این جریانات بی‌عملی خودشان را پشت مقام شهدا قایم کرده‌اند، تصریح کرد: جریاناتی که این موضوعات را ابزار بازی‌های منفعت‌طلبانه‌ی خود قرار می‌دهند، چیزی در چنته ندارند که به مردم ارائه بدهند؛ آن‌ها شمعی برای روشن کردن ندارند و شمع دیگران را فوت می‌کنند!

صبوری خطاب به این جریانات خاص گفت: بهتر است این افراد و گروه‌ها، در رفتار و کردار خودشان بازبینی کنند و از مقام و ارزش شهدا بین مردم سوءاستفاده نکنند.

تابلوها مربوط به دوره‌ی فعلی نبوده است

در روزهای اخیر تصاویری در فضای مجازی و حتی برخی رسانه‌های رسمی منتشر شد که در آن عنوان شهید از روی تابلوهای چند خیابان و کوچه‌های منشعب آن حذف شده که با واکنش‌های زیادی همراه شد.

اما در حالیکه این اقدام از سوی برخی به دوره‌ی فعلی شهرداری شیراز نسبت داده شده است، توضیحات مقامات مسؤول در این زمینه حاکی است که طراحی و نصب این تابلوها در دوره‌ی پیشین شورا و شهرداری شیراز انجام گرفته بود و ارتباطی با دوره‌ی فعلی ندارد.

دیدگاه