شهردار شیراز: شهدا محل مناقشات سیاسی نیستند

  • 06 شهریور 1398 - 22:43
شهردار شیراز: شهدا محل مناقشات سیاسی نیستند

شهردار شیراز در مراسم تجلیل از فرزندان دختر شهدای شاغل در شهرداری شیراز اعلام کرد: شهدا محل مناقشات سیاسی نیستند، بلکه قهرمانان ملی کشور، فصل مشترک همه مردم و متعلق به همگان هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور با اشاره به صحبت های انجام شده توسط برخی از افراد در خصوص حذف واژه شهید توسط شهرداری از تابلوی یک خیابان فرعی گفت: گاهی تلاش بسیاری از سوی گروهی می شود مبنی بر اینکه مجموعه مدیریت شهری به ارزش های دفاع مقدس و شهدا بی توجه هستند، این تهمت سنگینی است و به افرادی که این تهمت ها را پیگیری می کنند تاکید می کنم که شهدا متعلق به کل ملت هستند و تنها متعلق به یک جریان خاص نیستند که هر زمان فضای انتخابات پیش بیاید برای تخریب جریان رقیب از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه به جناح های سیاسی و افراد تاکید میکنم که شهدا را وجه المصالحه دعواهای خود قرار ندهند، افزود: شهدای دفاع مقدس قهرمانان ملی کشور هستند و شهدایی که برای دفاع از این کشور و نظام جمهوری اسلامی جنگیدند متعلق به هیچ جریانی نیستند بلکه متعلق به همه مردم هستند.

مهندس اسکندرپور خطاب فرزندان دختر شهدای شاغل در شهرداری شیراز گفت: فرزندان و همسنگران شهدا اجازه ندهید شهدا به عنوان سرمایه عظیم ملی در دعواهای بی حاصل جناحی و رسانه ای هزینه شوند.

شهردار شیراز با بیان اینکه مجموعه شهرداری شیراز خادم شهدا است و به این خادمی افتخار می کند، افزود: شهرداری شیراز و شورای پنجم افتخار دارد که همراه، همفکر و همسنگر بسیاری از شهدا بوده است.

مهندس اسکندرپور خاطرنشان کرد: با کمال افتخار اعلام میکنم ما در شهرداری و شورا هر چه بتوانیم برای پاسداشت شهدا انجام خواهیم داد. به شهرداران و مدیران مناطق یازده گانه و سایر حوزه های شهرداری شیراز ابلاغ شده است که دقت نظر و حساسیت بالایی در این زمینه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه گوشه تابلوی مورد مناقشه واژه سازمان ترافیک شهرداری شیراز درج شده بود، افزود: لازم به ذکر است که سازمان ترافیک در سال ۹۵ منحل شده است. قطعا مدیران پیشین شهرداری نیز دقت لازم را در این زمینه داشته اند و خطای سهوی رخ داده است.

شهردار شیراز با بیان اینکه در شرایط سخت دوران جنگ تحمیلی اراده شهدا و اعتقاد و باور آنها به آرمان هایشان توانست کشور را از گزند دشمنان مصون بدارد، گفت: علی رغم اختلاف نظرهای سیاسی موجود در کشور اما فصل مشترک همه دفاع از ایران و استمرار جمهوری اسلامی است و باید با سرلوحه قرار دادن شهدا در این مسیر گام برداریم.

مهندس اسکندرپور در این نشست خاطرنشان کرد: افتخار میکنم میزبان فرزندان شهدا هستم. تجلیل از فرزندان قهرمانان کشور را لطف خداوند می دانم و آرزو می کنم این فرصت در آینده نیز تکرار شود. شهدا قهرمانان ملی و ثروت کشور هستند و اعتقاد راسخ دارم که برای نسل های آینده نیز قهرمانان ملی باقی خواهند بود.

وی خواستار توجه بیش از پیش دختران شهدای شاغل در شهرداری شیراز به تکریم ارباب رجوع و خدمت وفادارانه و متعهدانه شد و افزود: پدران شما قهرمانان مردم هستند و در شرایط فعلی نیز قهرمان مردم بودن در خدمت متعهدانه و خالصانه خلاصه می شود. از این رو دارای اهمیت است که مردم شاهد رفتار متعهدانه و دلسوزانه فرزندان شهدا و ایثارگران در دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری باشند.

شهردار شیراز چالش امروز دستگاه های اجرایی را پاکدستی دانست و عنوان کرد: طبق دیدگاه ما پاکدستی به عنوان بالاترین ارزش در مجموعه شهرداری محسوب می شود. در این راستا تلاش می کنیم تا تخلفات را شناسایی و حق مردم را ادا کنیم چون در مجموعه وسیع شهرداری باید خدمتگزاری متعهدانه و با حساسیت بالایی باشد.

مهندس اسکندرپور با تاکید بر اینکه پرسنل شهرداری به ویژه فرزندان شهدا و ایثارگران باید نقش خودکنترلی داشته باشند، افزود: مجموعه شهرداری باید برای متخلفین ناامن شود و آنها در محدودیت قرار بگیرند.

“هر فردی از شهدا برای جریانات سیاسی هزینه کرد، کاسب است

سرهنگ کوشکی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس نیز در این مراسم اعلام کرد: خط قرمز همه ما انقلاب و خون شهدا می باشد و هر فردی از شهدا برای جریانات سیاسی هزینه کرد، کاسب است.

سرهنگ کوشکی اضافه کرد: از صمیم قلب از شهردار شیراز و شورای شهر تشکر می کنم که شرایط حضور فرزندان شهدا در مجموعه مدیریت شهری فراهم کرده اند و ای کاش تمام دستگاه های اجرایی به اندازه شهرداری قدردان فرزندان شهدا بودند.

فرزندان شهدا به الگوی خدمت رسانی تبدیل شوند

عبدالرزاق موسوی رییس شورای اسلامی شهر شیراز در مراسم تجلیل از فرزندان دختر شهدای شهرداری شیراز گفت: امروز مسئولیت سنگین فرزندان شهدا حفظ راع پدرانشان است و باید به الگویی در مسیر خدمت رسانی به مردم تبدیل شوید.

موسوی ضمن ذکر خاطره ای از دوران اسارت خود تاکید کرد: مجموعه شورای شهر و شهرداری در کنار فرزندان شهدا است.

سولماز دهقانی عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز نیز خواستار استمرار در برگزاری نشست با فرزندان شهدا شد.

ابراهیم گشتاسبی معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این مراسم گفت: حضور و فعالیت خانواده شهدا در جامعه و مجموعه شهرداری امری باارزش و مبارک است.

دکتر گشتاسبی خطاب به دختران شهید حاضر در نشست افزود: طبق سخن صریح قرآن کریم خداوند کسانی را که در راه او بجنگند و ایثار کند دوست دارد. از این رو فرزند شهید بودن و داشتن پدر شهید جای تبریک دارد و تلاش داریم ما نیز در شهرداری شیراز قدردان و ادامه دهنده مسیر شهدا باشیم.

انجمن فرزندان شهدای شاغل در شهرداری شیراز تشکیل شود

سیده معصومه دستغیب مشاور امور بانوان استانداری فارس در مراسم تجلیل از فرزندان دختر شهدای شهرداری شیراز عنوان کرد: شهرداری شیراز بیشترین حمایت را از انجمن خانواده شهدا کرده است و از شهردار شیراز به علت نگاه ویژه ای که به فرزندان و خانواده شهدا دارند تشکر میکنم.

دستغیب پیشنهاد کرد که انجمن فرزندان شهدای شاغل در شهرداری شیراز نیز تشکیل شود.

مشاور امور بانوان استانداری فارس با بیان اینکه رسیدگی به امور خانواده شهدا نیازمند برنامه ریزی خاصی است، افزود: فرزندان شهدا باید برای یه نتیجه رساندن اهداف پدرشان تلاش وافری داشته باشند.

تشکیل انجمن همسران شهدا با حمایت شهردار و شهرداری میسر شد

مهری گردشی مدیرعامل انجمن همسران شهدای فارس نیز در این نشست گفت: یک سال و نیم است این انجمن تشکیل و شهرداری شیراز بیشترین حمایت را از انجمن کرده است. انجمن همسران شهدای فارس نخستین انجمن همسران در سطح کشور است.

گردشی افزود: این انجمن فقط با حمایت، همت، تلاش و زحمات خالصانه مهندس اسکندرپور شهردار شیراز، دکتر گشتاسبی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و سایر مدیران و کارکنان مجموعه شهرداری تشکیل شد و تا به امروز مسیر خود را در راه خدمت رسانی به همسران شهدا طی کرده است.

مدیرعامل انجمن همسران شهدای فارس اظهار کرد: همسران شهدا که هم اکنون اکثر آنها به میانسالی و پیری رسیده اند همواره دعاگوی پشتیبانان و یاوران این انجمن هستند. تشکیل این انجمن مگر به همکاری و همراهی شهردار شیراز و مجموعه شهرداری میسر نبود.

افزایش رضایتمندی ایثارگران و فرزندان شهدا

محمود رجایی مشاور شهردار شیراز در امور شهدا و ایثارگران در مراسم تجلیل از فرزندان دختر شهدای شهرداری شیراز گفت: طی دوره اخیر میزان رضایتمندی ایثارگران و فرزندان شهدای شاغل در مجموعه مدیریت شهری افزایش یافته است که ناشی از نگاه و رویکرد مهندس اسکندرپور شهردار شیراز به شهدا و هشت سال دفاع مقدس است.

براساس این گزارش در مراسم تجلیل از فرزندان دختر شهدای شهرداری شیراز از ۳۷ یادگار درخشان شهید و دو خانواده شهدای آتش نشان حادثه برمشور با حضور شهردار شیراز، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، رییس ستاد ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران، مشاور انور بانوان استانداری فارس و جنعی از مدیران مجموعه شهرداری شیراز تجلیل شد.

دیدگاه