افتتاح ۱۸ پروژه فرهنگی، ورزشی، تفریحی و عمرانی از سوی شهرداری شیراز

  • 05 شهریور 1398 - 16:32
افتتاح ۱۸ پروژه فرهنگی، ورزشی، تفریحی و عمرانی از سوی شهرداری شیراز

شهرداری شیراز همزمان با هفته دولت ۱۸ پروژه فرهنگی، ورزشی، تفریحی و عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان را افتتاح می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، با توجه به رویکرد مجموعه مدیریت شهری مبنی بر توسعه انسان محور شهر پروژه های فرهنگی، ورزشی، تفریحی و عمرانی همچون فرهنگسرای حکمت، فاز دو پارک بعثت، بلوار تخت جمشید، پارک جنگلی منطقه دو و … در هفته دولت سال ۹۸ افتتاح می شوند.

فاز دو پارک بعثت با هزینه ای بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان و ۳۹ هزار متر مربع مساحت شامل مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری، زمین والیبال، بسکتبال، پارکور، تنیس خاکی، تنیس روی میز و محوطه ورزش صبحگاهی است که به منظور افزایش سرانه ورزشی و تفریحی شهروندان افتتاح می شود.

فرهنگسرای حکمت واقع در شهرک استقلال بلوار جهاد به مساحت سه هزار و ۷۰۰ مترمربع شامل سالن سینما، سالن ورزشی، فضای آموزشی با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد. بلوار ۶۰ متری تخت جمشید نیز با دارا بودن مسیر پیاده رو و مسیر دوچرخه در راستای کاهش ترافیک چهارراه شریف آباد و بولوار اتحاد و توسعه فضای سبز با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان تومان توسط شهرداری شیراز به بهره برداری می رسد.

همچنین به منظور زنده کردن بافت و گذرهای تاریخی، از بین بردن ضایعات بصری، سهولت در رفت آمد شهروندان و زیباسازی بافت به منظور جذب گردشگر، پروژه مرمت و بدنه سازی گذرهای تاریخی خیابان کریم خان و لطفعلی خان زند، مسجد گنج و گذر حاج زینل به مناسبت هفته دولت اجرا شده است.

سامانه ساماندهی پسماندهای عمرانی و ساختمانی با هدف مدیریت، ساماندهی و نظارت بر پسماندهای عمرانی از مبدا تا سایت دفن پسماند، سامانه مدیریت املاک و مستغلات شهرداری شیراز با هدف انجام کلیه فرآیندهای املاک به صورت سیستمی، مدیریت اطلاعات مکان مرجع املاک شهرداری و املاک واگذار شده و مدیریت بودجه مصوب طرح های عمرانی جهت تملک و سامانه نظارت بر حمل و نقل عمومی با هدف فرهنگسازی از دیگر پروژه هایی هستند که در راستای توسعه شهر هوشمند و نظارت سیستمی بر انجام امور طی هفته دولت سال ۹۸ به بهره برداری می رسند.

حفاری و تجهیز سه حلقه چاه عمیق، لوله گذاری جمع آوری و دفع روان آب‌های جاری، تکمیل کندرو جنوبی بلوار دکتر حسابی، تخصیص دو دستگاه اتوبوس شادی، اجرای طرح هندسی و محوطه سازی اطراف حرم علی بن حمزه (ع) و پارک شهید قانعی، احداث پل هوایی، اجرای مبلمان شهری و … از دیگر پروژه های تأثیرگذار در زیبایی، فرهنگسازی، ترافیک، نظم بصری و ساماندهی فضای عمومی شهر هستند که در هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسند.

بر اساس این گزارش به همت مجموعه شهرداری شیراز در هفته دولت، ۱۸ پروژه از جمله فرهنگسرای حکمت، فاز دو پارک بعثت با اعتباری مجموعا بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

دیدگاه