خیابان مشکین‌فام گزینه‌ اجرای طرح خیابان غذا در شیراز

  • 02 شهریور 1398 - 8:51
خیابان مشکین‌فام گزینه‌ اجرای طرح خیابان غذا در شیراز

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز اعلام کرد: خیابان مشکین‌فام باتوجه به پتانسیل‌های محیطی از جمله مجاورت با پارک بزرگ آزادی، وجود بازار انقلاب و سابقه آن در تولید غذاهای خیابانی و نداشتن نقش عمده جابجایی ترافیکی یکی از گزینه‌های مدیریت شهری برای اجرای طرح خیابان غذا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، جواد بهادری گفت: طرح خیابان غذا در اداره مطالعات و طراحی شهری حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز طراحی شده است. چنانچه این فضا محقق شود، کیفیت‌های فضایی نظیر سرزندگی، ماندگاری و حیات شبانه در این محل تقویت شده و تعاملات اجتماعی که کلید اصلی ایجاد فضای شهری است، ارتقاء پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امروزه یکی از شاخص‌های توسعه شهری، وجود محدوده‌ها و خیابان‌های مخصوص عابر پیاده است، افزود: یکی از راهکارهایی که در سطح تاکتیکی مطرح است و بسیاری از شهرها برای ارتقاء کیفیت فضاها و افزایش تعاملات اجتماعی از آن بهره می‌گیرند، ایجاد خیابان خوراکی‌ها است. این محدوده‌ها اغلب به صورت دائمی و گاهاً به طور موقت و فصلی عمل می‌کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: خیابان خوراکی‌ها یا خیابان غذا به خیابان‌هایی گفته می‌شود که عمدتاً برای غذا خوردن با اولویت حداکثری عابر پیاده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: محدوده های پیاده، بسته به نوع ظرفیت و پتانسیل‌های محلی، می‌توانند نقش‌های گوناگونی به خود بگیرند که عمده‌ هدف از ایجاد آنها ارتقاء کیفیت‌های فضای شهری است که در سرزندگی، افزایش ماندگاری در فضاها، حیات شبانه و ارتقای زیست شهری نقش مهمی به عهده دارند.

بهادری اضافه کرد: شهرداری کلان شهر شیراز با درک اهمیت این موضوع و با هدف ارتقاء کیفیت‌های فضای شهری، اقدام به تهیه برنامه‌راهبردی زندگی پیاده در شیراز کرده است که این برنامه به دنبال ایجاد و ارتقاء کیفیت‌های مذکور در شهر شیراز است.

دیدگاه