زنجیره انسانی در یکی از شهرهای فارس برای جلوگیری از تخریب کوه

  • 30 مرداد 1398 - 11:11
زنجیره انسانی در یکی از شهرهای فارس برای جلوگیری از تخریب کوه

شماری از اهالی شهر بهمن در شهرستان آباده استان فارس با تجمع و تشکیل زنجیره انسانی در کوه بهمنک خواهان جلوگیری از تخریب این کوه شدند.

بر پایه گزارش منابع محلی، تجمع کنندگان بر این باورند که: «کوه بهمنک بخشی از منابع ملی، طبیعی و هویتی ماست که تخریب آن صدمات جبران ناپذیری به شهر بهمن و بخش‌های کشاورزی و دامداری این شهر وارد خواهد کرد. تخریب محیط زیست و این طبیعت بکر و دیدنی، تغییرات شدید اقلیمی و آب و هوایی را در شهر بهمن در پی خواهد داشت و نه تنها وظیفه ماست که از این کوه زیبا محافظت کنیم، بلکه باید با تمام وجود از عرصه‌های منابع طبیعی، ملی و محیط زیست مراقبت کرده و اجازه ندهیم تا سودجویان به این طبیعت دست درازی کنند و آن را به ورطه نابودی بکشانند.»

کوه بهمنک بزرگ و کوچک دو کوه در جنوب غربی شهر بهمن هستند که علاوه بر طبیعت بکر و دیدنی، شهر بهمن را از وقوع پدیده‌هایی مانند گردوغبار، سرمای شدید و سیلاب محافظت می‌کند.

به تازگی مجوزی برای احداث معدن سنگ در این دو کوه صادر شده که اعتراض مردم را در پی داشته و خواستار باطل شدن این مجوز شده‌اند.

حسینی حسینی رئیس شورای شهر بهمن گفته: تخریب محیط زیست یعنی نابودی منابع ملی و طبیعی یک شهر و تخریب کوه بهمنک علاوه بر ایجاد شرایط نامساعد همچون گرد و غبار گسترده و تغییرات آب و هوایی برای شهر بهمن باعث از بین رفتن مزارع، باغات و دامداری‌های اطراف این کوه خواهد شد.

حسینی خواهان برخورد با متخلفان، زمین خواران و کوهخواران شد.

دیدگاه