خشم عمومی از کودک آزاری در شیراز

  • 20 مرداد 1398 - 14:06
خشم عمومی از کودک آزاری در شیراز

آزار واذیت دختر بچه سه و نیم ساله از سوی جوانی ۲۵ ساله در یکی از بیمارستان‌های مشهور شیراز، خشم عمومی مردم را برانگیخته است. شماری از شهروندان در شبکه‌های اجتماعی، خشمگین از این اتفاق خواهان مجازات جوان کودک آزار شده‌اند.

پلیس گفته این کودک آزاری بعدازظهر شنبه ۱۲ مرداد رخ داده.

بر پایه گزارش‌ها مادر این کودک برای ملاقات یکی از بستگانش به بیمارستان رفته و کودکش نیز همراهش بوده. گزارش شده که مادر این کودک او را در اتاق انتظار گذاشته و به ملاقات رفته.

در زمانی که این دختر در اتاق انتظار بوده، جوان ۲۵ ساله‌ای او را به بهانه بازی با خود می‌برد و این کودک را در سرویس بهداشتی مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد.

مادر این کودک هنگامی که برگشته دخترش در اتاق انتظار بیمارستان نبوده. پس از مدتی جستجو، یکی از افرادی که به سرویس بهداشتی بیمارستان رفته بود، صدای آه و ناله کودک را می‌شنود. پس از این، موضوع به پلیس گزارش شده و بعد از چند روز جوان کودک آزار بازداشت می‌شود.

شایعاتی در خصوص مرگ این کودک پس از انجام جراحی منتشر شده اما حیدر آسیابی، دادستان شیراز مرگ کودک را رد کرده و گفته: کودک با هماهنگی کادر پزشکی موقتاً از بیمارستان مرخص شده است.

دادستان شیراز افزوده: متهم به جرم ارتکابی اعتراف کرده و به او اتهامات “آدم ربایی و کودک آزاری” تفهیم اتهام شده و برای وی قرار بازداشت موقت صادر شده.

شهلا یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در این خصوص گفته: تن و بدن ما پدر و مادرها چند روز است که دارد می‌لرزد.

شاهین هم می‌گوید: واقعاً باعث تأسف است، دادگاه نباید به این سادگی از این جنایت چشم پوشی کند، مردم هم انتظار اشد مجازات را از مقامات قضایی دارند.

یکی دیگر از کاربران نوشته: جنایتی که در حق این کودک شده، اصلاً از فکرم دور نمی‌شود. وقتی یک لحظه فقط یک لحظه بچه خودمان را جای این کودک بگذاریم چه حالی داریم؟ باید جلوی بیمارستان دارش زد.

یک کاربر دیگر هم بر این باور است که: خیلی دردناک است اخبارهایی از این دست ولی زنگ هشداریست برای همه از همراهان کودک در کوچه و خیابان گرفته که لحظه‌ای کودک را به حال خودش رها نکنند و همچنین برای همه مردم کوچه و خیابان، بعید می دانم کودک سه ساله هنگام ربوده شدن ناآرام نبوده باشد و قطعاً جمعیت زیادی که از کنار این کودک ربا عبور کردند، بی تفاوت گذشتند و حتی شک نکردند.

وحیده هم می‌گوید: دلم برای بچه می‌سوزد، با چنین خاطره‌ای زندگی عادی می‌تواند داشته باشد؟

محمد گفته: چرا پدر و مادرها کمی احساس مسئولیت نمی‌کنند، چرا باید بچه ۳ ساله را تنها بگذارند؟

بیتا می‌گوید: هم آدم ربایی مجازاتش اعدام است و هم تجاوز، این فرد که هر دو جرم را انجام داده. فقط ای کاش در کنار این‌ها کودک آزاری هم مجازات اعدام داشت.

کودک آزاری در فارس

سید مرتضی موسوی مدیرکل بهزیستی استان فارس تیرماه امسال گفته بود که این استان در سال ۱۳۹۷ بیشترین کودک آزاری را داشته است.

نیمی از کودک‌آزاری در ایران به شکل تنبیه جسمی است. تنبیه روانی، غفلت از کودک و آزارجنسی موارد دیگر کودک‌آزاری است.

جمع آوری برخی از بیلبوردهای مقابله با کودک آزاری

شهرداری شیراز سال گذشته اقدام به نصب بیلبوردهایی با تصاویر آموزشی مقابله با کودک آزاری در سطح این شهر کرده بود. این اقدام شهرداری با واکنش مثبت شهروندان مواجه شد اما برخی نهادها، تعدادی از بیلبوردهای مقابله با کودک آزاری را جمع آوری کردند.

دیدگاه