آزار و اذیت دختر بچه در یکی از بیمارستان‌های شیراز

  • 17 مرداد 1398 - 19:59
آزار و اذیت دختر بچه در یکی از بیمارستان‌های شیراز

محمدرضا نسب عبداللهی: سرهنگ کاوس محمدی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس از بازداشت یک متهم به کودک آزاری با همکاری حراست دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.

سرهنگ کاوس محمدی عصر پنجشنبه ۱۷ مرداد در جمع خبرنگاران گفت: این حادثه شنبه ۱۲ مرداد در یکی از بیمارستان‌های شیراز رخ داده و بعد از وقوع، بلافاصله اقدامات برای شناسایی و دستگیری متهم انجام شده است.

وی افزود: این اتفاق در گوشه‌ای از محوطه باز بیمارستان و دور از چشمان عابران و کادر بیمارستان حادث شده و همین در زمانبر شدن اقدامات پلیس تأثیر داشته است.

دختربچه ای که مورد آزار قرار گرفته سه ساله و نیمه بوده و مرد متهم هم ۲۵ ساله است.

دکتر عبدالحسین فرح بخش، مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: تیم حراست دانشگاه توانست اطلاعات مربوط به متهم کودک آزار را در اختیار پلیس قرار دهد تا با همکاری این دو نهاد، متهم در محل اخفای خود با تلاش ماموران پلیس دستگیر شود.

وی افزود: با توجه به اینکه تلاش برای بهبودی وضعیت جسمی کودک در همان ساعت اولیه از سوی پزشکان حاذق این دانشگاه انجام شد، این کودک در وضعیت مناسبی به سر می برد.

سید مرتضی موسوی مدیرکل بهزیستی استان فارس تیرماه امسال گفته بود که این استان در سال ۱۳۹۷ بیشترین کودک آزاری را داشته است.

نیمی از کودک‌آزاری در ایران به شکل تنبیه جسمی است. تنبیه روانی، غفلت از کودک و آزارجنسی موارد دیگر کودک‌آزاری است.

دیدگاه