درخواست برای پیگیری طرح ایجاد مزارستان مشاهیر در شیراز

  • 04 مرداد 1398 - 8:41
درخواست برای پیگیری طرح ایجاد مزارستان مشاهیر در شیراز

احمد تنوری، رئیس کمیسیون فرهنگی شوری شهر شیراز خواهان به جریان افتادن طرح ایجاد آرامستان مشاهیر در صحن علنی شورا شد.

آقای تنوری چهارشنبه ۲ مرداد در این خصوص گفت: این طرح به منظور ایجاد آرامستان ویژه مشاهیر و مفاخر فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، علمی، ورزشی و هنری در یکی از محورهای شمال یا غرب شهر شیراز با رعایت، اصول بهداشتی و توسعه شهر، از طرف اینجانب ارائه گردید و در ابتدا به امضای آقایان امامی، قائدی و مقیمی و خانم دهقانی رسید و در تاریخ ۲۰/۱۱/۹۷ به عنوان طرح عادی به جلسه کمیسیون فرهنگی شورا ارجاع شد.

وی افزود: این طرح در تاریخ ۱۵/۱۱/۹۷ در جلسه کمیسیون فرهنگی که در غیاب آقایان دستغیب و موسوی تشکیل شد ارائه شد و با سه رأی موافق اینجانب، خانم‌ها دهقانی و دودمان و رأی مخالف آقایان پاکفطرت و ناصری به تصویب کمیسیون رسید و به صحن شورا ارسال شد.

به گفته وی، این طرح نهایتاً در تاریخ ۴/۲/۹۸ در جلسه علنی شورا در غیاب آقایان دستغیب، قائدی و بنی زمانی و خانم دودمان با آراء موافق اینجانب، آقای حاجتی و خانم دهقانی و آراء مخالف سایر اعضای حاضر در جلسه، حائز آراء قانونی نگردید و حداقل برای شش ماه بایگانی شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شوری شهر شیراز گفت: نظر به اینکه در ماه‌های گذشته با توجه به درگذشت تعدادی از چهره‌های سرشناس فرهنگی و ادبی و هنری و مطالبه مکرر این خواسته‌ها از سوی جامعه فرهنگی و هنری شیراز، لازم دیدیم توضیحاتی را در این خصوص خدمت شهروندان گرامی و اصحاب رسانه ارائه کنم. امید است پس از امکان ارائه مجدد طرح به صحن شورا، همکارانی که با طرح مخالفند و نیز شهرداری شیراز، این مطالبه به حق مشاهیر و مفاخر این شهر را مورد توجه قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: اینجانب بارها اعلام کرده‌ام که مخالف دفن مفاخر و مشاهیر شهر در آرامستان جدیدالاحداث جاده داریون، موسوم به بهشت احمدی هستم و بنا به خواسته آن دسته از بزرگانی که با آنان در تماس بوده‌ام خواهان ایجاد یک آرامستان مستقل در منطقه‌ای دارای قابلیت‌های گردشگری، که در شأن مفاخر این شهر باشد می‌باشم.

دیدگاه