تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

نامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای جمع آوری برخی کتب روانشناسی

  • 22 تیر 1398 - 8:16
نامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای جمع آوری برخی کتب روانشناسی

یک مقام دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نامه ای لیست نویسندگان کتاب های ممنوع را اعلام کرده و خواهان جمع آوری کتاب های آنان شده است. به دنبال انتشار عکس این نامه در فضای مجازی، معاون این دانشگاه می گوید منظور از این لیست، کتاب هایی بوده که مجوز چاپ نداشته یا مجوزشان تمدید نشده است.

نامه سیدحمیدرضا هدایتی مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی ۱۶ تیرماه ۹۸ نوشته شده. او از واحدهای تابعه خواسته است کتاب های “نویسندگان ممنوع” را از کتابخانه های این واحدها جمع آوری همچنین دقت لازم در خصوص نظارت هر چه بیشتر بر فروش در نمایشگاه های فروش کتاب مبذول کنند.

در این نامه نام “نویسندگان ممنوع” چنین بیان شده است: اسکاول شین، دبی فورد، تونی رابینز، اکهارت تله، جوئل اوستین، وین دایر، دونالد والش، راندا برن، برایان تریسی، استرهیکس، پائولوکوئیلو، اشو، اکن کار، باربارا دی انجلیس، لوئیس هی، جک کنفیلد، جان گری.

نامه را آقای هدایتی خطاب به روسای بیمارستان ها، شبکه ها و مراکز بهداشتی، درمانی شیراز و شهرستان ها، روسا و معاونین فرهنگی، دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی شیراز و اقماری نوشته است.

فهرست نویسندگانی که علوم پزشکی شیراز آثار آنان را ممنوعه دانسته

تصویر این نامه در شبکه های مجازی پخش و واکنش هایی داشت که بیشتر واکنش ها مثبت نبود. به دنبال این واکنش ها، بیستم تیرماه ۹۸ معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره این نامه توضیحاتی داد که در سایت این دانشگاه منتشر شد.

کوروش عزیزی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفته: در یک اصلاحیه از مسوولان تمام واحدها خواسته شده تا کتاب‌هایی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز چاپ نداشته و یا مجوز چاپ آنها تمدید نشده است، مدنظر قرار گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: بر این اساس، تمام کتاب‌هایی که تا این تاریخ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشار دارند، بر اساس قانون منعی برای توزیع آنها وجود ندارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه اظهار داشت: با توجه به اینکه دانشگاه محل تفکر، تعقل، تضارب آرا و آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان و اساتید با آرا و عقاید و یافته‌های علمی در حیطه‌های مختلف علمی و از جمله علوم انسانی است، از ارائه و عرضه تمام آثاری که مجوز نهاد رسمی صدور مجوز انتشار کتب در کشور یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارد، حمایت کامل می‌کنیم.

دیدگاه