آمار مصدومان زلزله مسجدسلیمان به ۱۱۵ نفر رسید

  • 18 تیر 1398 - 9:29
آمار مصدومان زلزله مسجدسلیمان به ۱۱۵ نفر رسید

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تعداد مصدومان زلزله روز دوشنبه با مرکزیت مسجدسلیمان به ۱۱۵ نفر در شهرستان های مسجد سلیمان، ایذه و باغملک رسید.

به گزارش روز سه شنبه از روابط عمومی این مرکز دکتر محمد امین زرگر بیان کرد: از این تعداد مصدومان مسجدسلیمان ۱۱۱ نفر، ایذه سه نفر و باغملک یک نفر اعلام شده که به بیمارستان اعزام شدند.

وی افزود: پس از اعلام خبر وقوع زلزله در روز دوشنبه در برخی نقاط خوزستان که مرکز آن شهر مسجد سلیمان اعلام شده بود، بنا به دستور ریاست دانشگاه به کلیه پایگاه های شهری و جاده ای اورژانس ۱۱۵ و همچنین کلیه بیمارستان ها و مراکز درمانی استان، آماده باش اعلام شد.
زرگر بیان کرد: تمام کدهای عملیاتی و ماموران اورژانس، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲۰ دستگاه آمبولانس به همراه ماموران عملیاتی و ۲ فروند بالگرد نیز در پایگاه امداد هوایی به حالت آماده باش هستند تا در صورت وقوع هر حادثه ای بتوانند خدمات پزشکی و درمانی را ارایه دهند.

زمین لرزه‌ای به قدرت ۵.۷ درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) دوشنبه شهرستان مسجد سلیمان خوزستان را لرزاند و وقوع ۱۵ پس لرزه پس از آن نیز گزارش شده شده است. این زمین لرزه ر بسیاری از مناطق خوزستان احساس شد.

کانون زمین لرزه دوشنبه ۱۷ تیر شهر گلگیر مسجد سلیمان در شمال خوزستان گزارش شد که یک نفر به دلیل عارضه قلبی ناشی از ترس جان خود را از دست داد.

دیدگاه