بازداشت فرد همراه ضارب مامور پلیس؛ آیا همراه ضارب بودن جرم است؟

  • 04 شهریور 1397 - 19:10
بازداشت فرد همراه ضارب مامور پلیس؛ آیا همراه ضارب بودن جرم است؟

یک مقام انتظامی استان فارس گفته فردی که همراه ضارب مامور پلیس بوده، بازداشت شده است.

سرهنگ کاووس محمدی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس گفته: «متهم اصلی که مامور پلیس راهور را مورد ضرب و شتم قرار داده، متواری و هنوز دستگیر نشده است. راننده خودرو لندکروز، ضارب مامور پلیس نبوده و هم اینک در پی دستگیری ضارب اصلی که مامور انتظامی را مورد ضرب و جرح قرار داده، هستیم.»

از سخنان این مقام انتظامی روشن می شود فردی که بازداشت شده راننده لندکروز بوده و نقشی در کتک زدن مامور پلیس هم نداشته اما مشخص نیست به چه دلیلی بازداشت شده.

در کجای قوانین آمده اگر کسی فردی را کتک زد، همراهان او هم مجرم هستند؟ در ۲ فیلمی که از درگیری ضارب و مامور پلیس در دشت ارژن شیراز منتشر شده، تنها یک فرد است که مامور پلیس را کتک می زند و دیگران سعی دارند که آن ها را از هم جدا کنند.

سخنان سرهنگ محمدی نشان می دهد که تنها یک نفر در حادثه روز جمعه دوم شهریور مامور پلیس را کتک زده: «یکی از افسران راهور برای بررسی وضعیت خودرو سواری که در محور دشت ارژن به سمت شیراز دچار نقص فنی شده بود در این محل حضور یافت اما در این هنگام یک خودرو لندکروز با سرعت ۱۳۷ کیلومتر بر ساعت به دلیل سرعت بالا و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه در محل مورد اشاره واژگون شد. مامور پلیس راهور که شاهد این ماجرا بود سر صحنه حاضر شد اما یکی از سرنشینان لندکروز به تصور تعقیب و گریز از جانب این مامور پلیس، وی را مورد ضرب و جرح قرار داد و از صحنه گریخت.»

با توجه به این سخنان معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس روشن نیست که چرا پلیس راننده لندکروز را بازداشت کرده.

دیدگاه