جمع آوری برخی از بیلبوردهای مقابله با کودک آزاری در شیراز توسط نهادهای امنیتی و نظامی

  • 16 مرداد 1397 - 6:28
جمع آوری برخی از بیلبوردهای مقابله با کودک آزاری در شیراز توسط نهادهای امنیتی و نظامی

مهدی حاجتی، عضو شوای شهر شیراز خبر داده که نهادهای نظامی و امنیتی برخی از بیلبوردهای مقابله با کودک آزاری را که اخیرا در شیراز نصب شده بود، جمع آوری کرده اند.

آقای حاجتی در جلسه دوشنبه ۱۵ مرداد شورای شهر، در تذکری خطاب به شهردار شیراز گفت: بیلبوردهایی با موضوع کودک آزاری توسط شهرداری در سطح شهر نصب کردید که با استقبال مثبت شهروندان و اهل نظر مواجه گردید ولی متاسفانه مدت کوتاهی پس از نصب با ورود نهادهای نظامی امنیتی برخی از آن ها جمع آوری گردید.

او از شهردار شیراز خواست که این موضوع را پیگیری کند.

شهرداری شیراز به تازگی اقدام به نصب بیلبوردهایی با تصاویر آموزشی مقابله با کودک آزاری در سطح این شهر کرده بود. این اقدام شهرداری با واکنش مثبت شهروندان مواجه شد.

فاطمه نهاری، عکاس و روزنامه‌نگار فعال در حوزه‌ کودک و نوجوان که آغازگر و مبتکر این پروژه بوده، مدتی قبل در این خصوص گفته بود: آسیب‌ها که نه تنها کودکان و نوجوانان این شهر که سراسر سرزمین ما را تهدید می‌کند…شاید اگر بگویم به امید ریشه کن کردن ظلم و آسیب برای کودکان، کمی مبالغه باشد؛ اما می‌توانم بگویم به‌امید غم و سختی کمتر برای کودکان.

حسین اسدبیگی، رئیس مرکز فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور سال گذشته گفته بود استان‌های تهران، فارس، خراسان رضوی، اصفهان و کرمانشاه» دارای بیشترین آمار ثبت‌شده کودک‌آزاری هستند.

نیمی از کودک‌آزاری به شکل تنبه جسمی است. تنبیه روانی، غفلت از کودک و آزارجنسی موارد دیگر کودک‌آزاری است.

 

 

دیدگاه