تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

توزیع ۲ تُن علوفه در منطقه بهرام گور فارس از سوی دوستداران محیط زیست

  • 05 مرداد 1397 - 7:50
توزیع ۲ تُن علوفه در منطقه بهرام گور فارس از سوی دوستداران محیط زیست

۲ تن علوفه اهدایی دوستداران و خیرین محیط زیست در پارک ملی و منطقه حفاظت شده بهرام گور استان فارس پخش شد.

احمدرضا تابع بردبار، کارشناس اداره حیات وحش محیط زیست استان فارس در این خصوص گفت که ۲ تن یونجه از شهر زرقان بارگیری و به منطقه پارک ملی و حفاظت‌شده بهرام گور در شهرستان نیریز منتقل شد و توسط موسسه دوستداران حیات مهر حیوانات در منطقه پخش شد.

او افزود: در چند سال گذشته خشک سالی پیاپی باعث خشک شدن بعضی از چشمه‌های دائمی این منطقه گردیده که می‌تواند عامل موثری در به خطر افتادن زندگی زیستمندان این منطقه باشد.

به گفته آقای تابع بردبار، با توجه به استمرار  خشکسالی  ها و کمی بارندگی و به تبع آن کم غنایی و کم پوششی مراتع  طبیعی و کمبود علوفه، اداره کل محیط زیست فارس اقدام به خرید علوفه و انبار و سپس پخش آن در جهت کمک به تغذیه  گونه‌های جانوری منطقه نموده و از دوستداران طبیعت تقاضا می‌شود چنانچه در این خصوص مایل به همکاری و نذر طبیعت می‌باشند با اداره نظارت برامور حیات وحش اداره کل و یا سایر ادارات شهرستانی تابعه تماس بگیرند.

پارک ملی بهرام گور و منطقه حفاظت شده بهرام گور در شرق استان فارس و شمال شرقی شهرستان نیریز است.

ن منطقه که از سال ۱۳۵۱ تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد، ۴۲۰ هزار هکتار مساحت دارد و  ارتفاع آن در بلندترین نقطه به ۲۷۸۷ متر می‌رسد.

آب و هوای منطقه بهرام گور گرم و خشک و بارندگی متوسط و سالیانه آن در سال‌های تر سالی به حدود ۲۰۰ میلیمتر در سال دارد.

اهمیت این منطقه به وجود جمعیت قابل توجه  ۸۵۶ رأس گونه کمیاب و در حال انقراض گورخر است.

بر پایه آمارهای سال ۱۳۹۶ از دیگر گونه‌های شاخص این منطقه می‌توان به گونه کل و بز با جمعیت  ۸۲۳ رأس، قوچ و میش ۷۴۸ رأس و جبیر ۳۸ رأس اشاره کرد.

 

 

دیدگاه