مجموعه تاریخی ادیان در محور زندیه شیراز احیا می‌شود

  • 05 مرداد 1397 - 7:38
مجموعه تاریخی ادیان در محور زندیه شیراز احیا می‌شود

اعضای شورای شهر شیراز از کمیسیون گردشگری این شورا خواستند تا کار احیای مجموعه تاریخی ادیان در محور زندیه شیراز را پیگیری کند.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که شماری از اعضای شورای شهر شیراز از مجموعه تاریخی و فرهنگی ادیان در محور زندیه شامل باغ آدریان زرتشتیان، کنیسه یهودیان ربیع زاده، کلیسای حضرت یعقوب متعلق به پروتستانان شیرازی و باغ شاپوری بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، سیداحمدرضا دستغیب رییس شورای شهر، نواب قائدی رییس کیسیون عمران و حمل و نقل، سولماز دهقانی رییس کمیسیون گردشگری، قاسم مقیمی عضو هیات رییسه و مهدی حاجتی و سیروس پاک فطرت اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در این بازدید حضور داشتند.

سیداحمدرضا دستغیب، رئیس شورای شهر شیراز در این بازدید گفت: وجود ادیان مختلف در شهر شیراز در طول تاریخ نشان می‌دهد که شیراز شهر مداراست و هیچ تنشی بین ادیان در تاریخ ثبت نشده است.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز با انتقاد از برخی بلندمرتبه سازی ها در محور تاریخی زندیه در گذشته گفت: صدور برخی مجوزها با هدف کسب درآمد برای شهرداری در بافت تاریخی با شعارها و اهداف شورای شهر در تناقض است.

او افزود: اولویت شورای شهر این است که بافت تاریخی زندیه، پیاده محور باشد بنابراین شهرداری باید برنامه‌های خود در این محور را با اهداف شورای شهر هماهنگ کرده و نباید سیاستهای خود را بر اساس منافع مالی شهرداری تعریف کند.

رییس شورای شهر شیراز در پاسخ به درخواست رییس انجمن زرتشتیان در مورد بازگشایی سینما آریانا گفت: موضوع بازسازی و باز گشایی سینما آریانا به زودی در دستور کار کمیسیون گردشگری قرار خواهد گرفت.

آقای دستغیب همچنین از شهردار شیراز خواست برای حفظ باغ آریانا با انجمن زرتشتیان همکاری کند.

 

 

دیدگاه