تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

«تجاوز یک مربی ورزشی به کودکان در شیراز»

  • 27 تیر 1397 - 7:21
«تجاوز یک مربی ورزشی به کودکان در شیراز»

شاهین صمدپور از مجریان پیشین صدا و سیما خبر داده که یک مربی ورزشی در شیراز به شماری از کودکان «تجاوز کرده.»

شاهین صمدپور در اینستاگرامش نوشته که پزشکی قانونی نیز موضوع تجاوز به کودکان را بررسی و تایید کرده است.

آقای صمدپور افزوده که خانواده ها برای «حفظ آبرو» حاضر نشده اند که از این مربی ورزشی شکایت کنند.

شاهین صمدپور در کنار یکی از کودکانی که مورد آزار جنسی قرار گرفته

به جز موضوع آزار جنسی کودکان در ایران، چند پرونده قتل و آزار جنسی در سال‌های اخیر خبرساز شده است. از جمله پرونده‌های آزار جنسی دانش آموزان در مدرسه معین تهران، آزار جنسی و قتل ندا دختر شش ساله در مشهد، آتنا اصلانی در پارس‌آباد، اهورا کودک سه ساله در رشت و همچنین ستایش قریشی دختر شش ساله افغان در ورامین.

چندی پیش معاون اجتماعی سازمان بهزیستی ایران گفت که برای پیش‌گیری از کودک‌آزاری در کشور، ارائه آموزش‌های مربوط به آن باید در دستور کار مدارس قرار گیرد.

حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی به خبرگزاری ایسنا گفته «معتقدیم برای پیشگیری از چنین حوادثی (کودک‌آزاری)، باید به کودکان آموزش‌های لازم را ارائه کرد تا مورد آزارهای جنسی قرار نگیرند. همچنین ارائه این آموزش‌ها حتما باید در دستور کار مدارس قرار بگیرد».

آقای مسعودی فرید در عین حال یادآوری کرده‌است که اطلاع ندادن تعرضات جنسی علیه کودکان، جرم است و پیگرد قانونی دارد.

اشاره این مقام سازمان بهزیستی به قانون مصوبه مجلس ایران است که بر پایه آن کودک‌آزاری نیازی به شاکی خصوصی ندارد و اطلاع‌ندادن آن به نهادهای مربوطه، مانند پلیس یا اورژانس اجتماعی، جرم محسوب می‌شود.

با این حال معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرده‌است که مسائل مربوط به آزارهای جنسی و تعرضات به کودکان و نوجوانان جایگاهی در سیستم آموزشی مدارس پیدا نکرده‌اند و باید «نظارت خیلی دقیق‌تری» بر مدارس و مهدهای کودک صورت گیرد.

 

 

دیدگاه