ادامه واکنش‌ها به تعطیلی یک روزه آبشار مارگون فارس به دلیل رقص شهروندان

  • 26 تیر 1397 - 15:19
ادامه واکنش‌ها به تعطیلی یک روزه آبشار مارگون فارس به دلیل رقص شهروندان

واکنش ها به تعطیلی یک روزه آبشار مارگون استان فارس همچنان ادامه دارد. چند روز قبل به دلیل رقصیدن شماری از شهروندان در نزدیکی این آبشار، ورودی این منطقه گردشگری یک روز بسته شد.

قاسم پاک نژاد، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان سپیدان گفته: تعطیلی یک روزه محوطه آبشار مارگون در پی هنجار شکنی برخی گردشگران در این محل بود که این محوطه گردشگری دوشنبه (۲۵ تیر) به طور کامل بازگشایی شد.

بیشتر بخوانید: بازگشایی آبشار مارگون پس از یک روز تعطیلی

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مجلس در این خصوص توییت کرده و نوشته: «آیا این درست است که اگر گروهی گردشگر و مسافر بروند در مکانی مثلا آبشار (مارگون در استان فارس) و در آن مکان مرتکب خلافی شوند( حرکات ناموزون یا همان رقص ) آن مکان می بایست ممنوع المشاهده شود؟ این ممنوعیت ها تا کجا ادامه دارد؟»

علی اکبری نماینده شیراز در مجلس هم گفته: «نمی‌توان که همه‌جا را به روی مردم بست و حداقل شادی را از مردم گرفت.»

او افزود: «این تصمیم برای ممنوعیت بازدید از آبشار مارگون بسیار نسنجیده و غیرضروری است. در شرایط کنونی مسائل و الویت هایی را داریم و مسئله درست کردن در این شرایط جای سؤال دارد. این اقدامات غیر کارشناسی است و هرکسی که این کار را کرده یک نگاه محدود و بسته‌ای داشته و تنها کمک کرده که یک مسئله جدید اجتماعی ایجاد شود.»

این نماینده مجلس گفت: «این اقدامات سابقه‌دار است، ما شاهد هستیم کنسرت‌ها و برنامه‌ها را لغو می‌کنند. سلیقه‌ها و رفتارهای متفاوتی که برخی دارند همیشه هزینه‌هایی را ایجاد می‌کند و پاسخگو هم نیستند و این رویه هزینه‌های اجتماعی فراوانی را ایجاد می‌کند. یک مقدار که فراتر برویم شاهد هستیم افرادی که دست به چنین اقداماتی می‌زنند در بنگاه‌های اقتصادی، قاچاق و… حضور دارند و رد پای آن‌ها را می‌بینیم اما کسی پاسخگو نیست.»

به گفته او، «شاید جزو محدود کشورهایی هستیم که چندین حکم‌ران داریم که تصمیم می‌گیرند و با دولت مقابله می‌کنند.»

ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران هم گفته: «وقتی یک تیم گردشگری به طبیعت‌گردی می‌رود، معمولا داراى مناسبت‌های فامیلی و دوستی هستند، بنابراین اگر هم بخواهند شاد باشند یا موزیکی گوش بدهند بعید است که مشکلی را برای کشور ایجاد بکنند و بالعکس شادی و نشاط را به درون خانواده‌ها برمی‌گرداند که رونق گردشگری را به دنبال خواهد داشت.»

او افزوده: «با یک مقدار تسامح و چشم‌پوشی اعتقادات مردم سست نمی‌شود. مردم مسائل الزام‌آور را رعایت می‌کنند و برخی از ناهنجاری‌ها در حقیقت عناد و لجبازی است. چرا که نسل جوان به هنگام مخالفت یا موافقت برای انجام هرکاری سرخورده می‌شود و در کل یا به رفتن فکر می‌کند و یا تفریحاتش را جایی انجام می‌دهد که دیده نشود و نهایتا در دام اعتیاد و دیگر مشکلات گرفتار می‌شود.»

دیدگاه