تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024

ادامه واکنش‌ها به اعترافات تلویزیونی رقصنده‌ها: همه محکوم و تکذیب می‌کنند

  • 22 تیر 1397 - 19:34
ادامه واکنش‌ها به اعترافات تلویزیونی رقصنده‌ها: همه محکوم و تکذیب می‌کنند

یک هفته پس از پخش اعترافات تلویزیونی چند دختر رقصنده در تلویزیون، واکنش‌های منفی به آن همچنان ادامه دارد.

به گزارش رسانه ها، در پی بالاگرفتن این انتقادات، محمد حسین رنجبران، مدیرکل روابط عمومی صداوسیما گفت برنامه ای که از تلویزیون پخش شده، تولید نیروی انتظامی جمهوری اسلامی بوده و افرادی که در آن اعتراف کرده اند، حکم قضایی داشته اند. او همچنین مدعی شد «بعضی خانواده ها  با ما تماس می گرفتند و همکاران ما را قسم می‌دهند که برنامه‌هایی بسازید تا جلوی این عرصه افسارگسیخته فضای مجازی را بگیرد و به خانواده ها آگاهی دهد.»

 اندکی بعد از این ادعا، قوه قضاییه گفت کار ما نبوده است: «پخش اعترافات دختر اینستاگرامی در تلویزیون ارتباطی با قوه قضائیه نداشته و درخواستی نیز جهت پخش از سوی مسئولان قضایی و قاضی وجود نداشته است.» پس از آن پلیس فتا هم در اطلاعیه‌ای تاکید کرد که مائده هژبری فاقد پرونده انتظامی و قضایی در پلیس فتا ناجا و پلیس فتا استان‌ها بوده و احضار و مصاحبه با وی توسط پلیس فتا صورت نگرفته است.

با ادعای این نهادها مشخص نیست چه ارگانی این رقصنده‌ها را بازداشت و سپس بر اساس در خواست چه نهادی با آن‌ها مصاحبه شده و از شبکه‌ی سراسری پخش شده است.

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور و نماینده دولت در شورای نظارت برصدا و سیما پیش‌تر  گفته بود این شورا می‌تواند به شکایت افراد درباره پخش تصاویر آنها در تلویزیون رسیدگی کند.

انجمن حمایت از حقوق کودکان نیز در اطلاعیه‌ای شیوه گفتگو با مائده هژبری را «تلخ و رعب انگیز در حالتی از استیصال» توصیف کرده: «این برخورد نماد مشخص و بارز خشونت علیه کودکان به شمار می‌رود که به موجب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان، ایجاد چنین فضای حقارت‌آمیزی، نوعی کودک‌آزاری روانی تلقی شده و به جهت عمومی بودن این جرم مدعی‌العموم می‌تواند راسا وارد ماجرا شده و نسبت به خاطیان طرح دعوی کند.»

کاربران زیادی نیز در شبکه‌های اجتماعی علیه سیاست‌های صدا و سیما نوشتند و یادآور شدند که صدا و سیما تاکنون اعترافات مفسدان اقتصادی، اختلاس‌گران و مافیاهای واردات و بهره‌گیری از رانت‌های ارزی را پخش نکرده است.

شماری از چهره‌های سیاسی و مذهبی هم در این زمینه اظهار نظرکرده‌اند. محمدتقی فاضل میبدی، استاد دانشگاه مفید قم و از اعضای مجمعم حققین و مدرسین حوزه علمیه قم، پرسیده است: «تا بحال کدام اختلاس‌گر در سیما آمده تا اعتراف به اختلاس و غارت بیت‌المال کند؟ رقصیدن گناه بزرگ است یا غارت منافع ملی؟ دین که دست جاهلان باشد چنین است.»

از سوی دیگر محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس، در انتقاد از پخش این گزارش و اعتراف‌ها، با اشاره به پرونده آزار جنسی سعید طوسی، قاری قرآن به رئیس صدا و سیما توصیه کرده است «دستور دهد یک مصاحبه هم با قربانیان آزارهای جنسی مربی صوت و لحن انجام شود» که به گفته او «ناامید از اجرای عدالت در دستگاه قضایی ایران می‌خواهند به دادگستری کشورهای خارجی متوسل شوند.»

دیدگاه