تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

جاده‌ای که از سوی معترضان در قائمیه کازرون بسته شده بود، باز شد

  • 16 تیر 1397 - 16:10
جاده‌ای که از سوی معترضان در قائمیه کازرون بسته شده بود، باز شد

جاده قائمیه به کازرون که بامداد امروز که از سوی شماری از حامیان تقسیم شهرستان کازرون مسدود شده بود، پس از ساعاتی بازگشایی شد.

یک منبع که نامش فاش نشده به خبرگزاری ایرنا گفت: این افراد از سفر استاندار فارس به منطقه دشت ارژن شیراز که مجاور بخش قائمیه شهرستان کازرون است مطلع شده اند…افراد که خواهان تقسیم کازرون و ایجاد شهرستان جدید کوه چنار هستند به سخنان وزیر کشور استناد کرده اند و براساس آن معتقدند که موضوع تقسیم کازرون منتفی شده و نباید منتفی شدن موضوع محقق شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور دهم تیر جاری در مورد آخرین اصلاحات انجام شده در تقسیمات کشوری در شهرستان کازرون گفت: پس از مشکلات پیش آمده اخیر جلسات متعددی با مردم، نهادها و اقشار و احزاب مختلف برگزار کرده ایم که این جلسات همچنان ادامه دارد و تا مردم راضی نشوند کازرون تقسیم نمی شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: برای ما مساله اصلی امنیت اجتماعی است و طبق استعلام های امنیتی که در کازرون داشتیم اعتراض ها به تقسیمات کشوری در آن منطقه خارج از اراده مردم بوده است.

وزیر کشور گفت: نباید برای تقسیمات کشوری هزینه داد و در کازرون جمعیت منطقه ای به حدی زیاد شده که خدمات و بودجه موجود برای آنها کافی نیست، در حال حاضر اگر آن منطقه جدا شود و خدمات و بودجه آن افزایش یابد برای خود کازرونی ها هم بهتر خواهد شد.

وزیر کشور اضافه کرد: شرط اصلی ما رضایت همه مردم است و تا رضایت همه مردم جلب نشود کازرون تقسیم نخواهد شد و درصدد جلب رضایت مردم هستیم تا این اقدام را انجام دهیم.

اعتراضات در کازرون فارس علیه طرح تقسیم این شهرستان از مرداد ۱۳۹۶ آغاز شد و در طی ماه های گذشته بارها تجمعات مشابهی برگزار شد اما تجمع اعتراضی هفته آخر اردیبهشت امسال به خشونت کشیده شد. شماری از معترضان جلوی یک مقر انتظامی در کازرون تجمع کرده بودند و خواهان آزادی معترضانی بودند که در بازداشت به سر می بردند. این تجمع در نهایت به درگیری بین تجمع کنندگان و ماموران کشیده شد و چهار تن جانشان را از دست دادند.

بر اساس طرحی که چندی قبل مطرح شده، قرار است بخش‌های کوهمره نودان و چنارشاهیجان (قائمیه) از کازرون جدا و شهرستان جدید کوه چنار تشکیل شود.

حسین رضازاده نماینده کازرون از جمله نمایندگانی است که تلاش می‌کند بخش چنارشاهیجان را به شهرستان تبدیل کند با این حال مردم کازرون با برگزاری تجمعات متعدد مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده اند.

دیدگاه