نماینده مجلس: جامعه در معرض فروپاشی است

  • 06 تیر 1397 - 13:38
نماینده مجلس: جامعه در معرض فروپاشی است

یک نماینده مجلس ایران درباره بروز جنگ آب در این کشور هشدار داده و گفته که جامعه ما در معرض فروپاشی قرار گرفته است.

عبدالحمید خدیری نماینده مردم بوشهر در مجلس ایران به وب سایت اعتمادآنلاین گفته است “ما قبلاً درباره جنگ آب چیزهایی شنیده بودیم اما حالا کم کم داریم آن را با چشم خودمان می‌بینیم. مردم هر منطقه برای مقدار کمی آب به مردم منطقه‌ای دیگر توهین می‌کنند و کینه به دل می‌گیرند”.

آقای خدیری گفته “واقعا جای تأسف دارد که کشورهای عربی با اقلیمی به‌مراتب خشک‌تر از استان‌های ما سال‌ها است که موضوع آب را مدیریت کرده‌اند و از آب‌شیرین‌کن‌ها استفاده می‌کنند در حالی که ما در کنار خلیج‌فارس با مشکل آب دست و پنجه نرم می‌کنیم و جامعه‌مان در معرض فروپاشی قرار گرفته است”.

نماینده مجلس ایران گفته “استان بوشهر وارد ماه‌های کم‌آبی و بحران آب‌شده است. وضع در شهرها و روستاهای جنوبی به‌مراتب بدتر است. مناطقی مانند دشستان به معنای واقعی کلمه آب ندارند. چطور باید بگوییم که مردم آب ندارند”.

گزارش های متعددی هم در روزهای اخیر از بحران آب از جمله کمبود شدید آب آشامیدنی در شهر آبادان و جزیره مینو منتشر شده است.

کم آبی در برخی شهرهای ایران در ماه های اخیر وارد مرحله بحرانی شده و گزارش های متعددی از درگیری در شهرها بر سر آب منتشر می شود.

بر اساس گزارش وزیر نیروی ایران، میزان بارندگی در این کشور یک سوم متوسط جهانی است که این موضوع باعث شده میانگین درجه حرارت در ایران دو درجه افزایش یابد و میانگین تبخیر آب هم بالا برود.

کارشناسان محیط زیست مدت‌هاست که هشدار می‌دهند بخش بزرگی از جمعیت امروزی ایران، با خشکسالی و بحران فزاینده آب رو به رو است.

وزیر نیروی ایران دو سال پیش هشدار داد که “حیات، تمدن و بقای ایرانی به دلیل شرایط آبی کشور در معرض تهدید” است و گفته بود که “تأمین آب برای شرب مردم به یکی از معضلات کشور تبدیل شده است”.

دیدگاه