ساخت و ساز نهاد نظامی در یکی از باغ‌های قصردشت شیراز

  • 03 تیر 1397 - 9:33
ساخت و ساز نهاد نظامی در یکی از باغ‌های قصردشت شیراز

یکی از نهادهای نظامی مدتی است که کار ساخت و ساز را در یکی از باغ‌های قصردشت شیراز آغاز کرده، این ساخت و ساز در حالی ادامه دارد که حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز به تازگی گفته باغ‌های قصردشت ناموس شهردای هستند و اجازه تغییر کاربری در آن‌ها داده نمی‌شود.

ساخت و ساز در یکی از باغ‌های کوچه ۲۳ خیابان میرازی شیرازی شرقی از مدتی قبل آغاز شده. باغ‌های این منطقه جزو باغ‌هایی هستند که تغییر کاربری آن‌ها ممنوع است.

بیشتر بخوانید: شهردار شیراز: زیر بار تغییر کاربری باغات گروه یک شیراز نمی‌رویم

مدتی قبل درخواست این نهاد نظامی برای دریافت کمک مالی جهت یکی از برنامه‌هایشان در صحن علنی شورای شهر شیراز مطرح شد. مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز به ساخت و سازی که این نهاد نظامی در باغ واقع در کوچه ۲۳ میرزای شیرازی شرقی انجام می‌دهد، اشاره کرد و گفت این نهاد نظامی وقتی در این خصوص به قانون احترام نمی‌گذارد چگونه خواهان دریافت کمک مالی از شورا و شهرداری است.

لیلا دودمان عضو شورای شهر شیراز هم که ناظر شورا در خصوص باغ‌های این منطقه است گفت در خصوص این ساخت و ساز در باغ واقع در کوچه ۲۳ میرزای شیرازی شرقی تاکنون دست کم چندین بار نامه نگاری کرده.

کار‌شناسان می‌گویند باغ‌ها ریه تنفسی شیراز به شمار می‌روند که با تخریب تدریجی آن‌ها، هوای شیراز نیز دستخوش تغییرات خواهد شد.

سطح باغ‌های شیراز از ۳ هزار هکتار در دهه‌های اخیر به کمتر از ۸۰۰ هکتار رسیده.

دیدگاه