پخش بازی‌های جام جهانی فوتبال در بوستان آزادی شیراز

  • 22 خرداد 1397 - 7:55
پخش بازی‌های جام جهانی فوتبال در بوستان آزادی شیراز

یک مقام شهرداری شیراز گفته که برای نخستین بار در شیراز بازی‌های جام جهانی فوتبال در بوستان آزادی پخش می‌شود.

حسین پروین، سرپرست معاونت سیما و منظر شهری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرداری شیراز گفت: بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ از پنجشنبه ۲۴ در بوستان آزادی شیراز برای عموم به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز حسین پروین افزود: تا کنون شرایط پخش دو بازی در روز و در ساعات ۱۹:۳۰ و ۲۲:۳۰ فراهم شده و تلاش می‌کنیم امکانات مناسب برای پخش بازی‌هایی که در طول روز برگزار می‌شود نیز فراهم شود.

آقای پروین گفت: شهرداری شیراز بنا دارد از این پس فضاهای عمومی همچون فضاهای سبزی که در سطح شهر وجود دارند را با اجرای برنامه‌هایی مانند آنچه در ایام جام جهانی در بوستان آزادی برگزار می‌شود به فضایی اجتماعی برای ایجاد تعامل شهروندان تبدیل کند.

او «ایجاد نشاط حداقلی و کاستن از انواع فشارهایی که در شرایط کنونی جامعه، اقشار مختلف را تهدید می‌کند، از اهداف برگزاری برنامه‌هایی برای حضور مردم در کنار هم دانست» و افزود: اینکه شهروندان شیرازی از نقاط مختلف شهر و با فرهنگ‌های متفاوت در برنامه‌ای مشترک کنار هم قرار بگیرند علاوه بر اینکه بر تقویت تعاملات اجتماعی می‌افزاید، با کاهش فشارهای روحی بسیاری ناهنجاری‌ها و جرایم در جامعه رخ نخواهد داد.

حسین پروین افزود: ما سه مکان را برای برگزاری این برنامه به شورای تامین شهرستان پیشنهاد دادیم که بوستان آزادی از سوی این شورا برای نمایش مسابقات جام جهانی مناسب تشخیص داده شد.

سرپرست معاونت سیما و منظر شهری همچنین به تعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهردای شیراز با بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: نمایش مسابقات جام جهانی در بوستان آزادای با هزینه‌ای نزدیک به صفر برای شهردای شیراز برگزار خواهد شد. بر اساس توافق انجام شده با شرکتی که به عنوان اسپانسر برگزاری این برنامه در نظر گرفته شده، همه امکانات پخش مسابقات به وسیله این شرکت تامین خواهد شد.

او همچنین از همکاری همه سازمان‌ها و مجموعه‌های شهرداری و شورای شهر شیراز، استانداری فارس و فرمانداری شیراز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، اورژانس و سازمان میراث فرهنگی برای برگزاری این برنامه تقدیر و تشکر کرد.

حسین پروین با اشاره به اینکه برنامه پخش مسابقات فوتبال جام جهانی برای نخستین بار در این سطح در شیراز و یا حتی در کشور برگزار می‌شود ممکن است با ایراداتی همراه باشد، گفت: از شهروندان و رسانه‌ها می‌خواهیم با ارایه نظرات خود زمینه بهبود برنامه‌های آتی را فراهم کنند.

آقای پروین گفت: شهرداری شیراز در آینده‌ای نزدیک برنامه‌های مشابهی را در مناطق مختلف شهر، از پیاده راه سلامت در منطقه برخوردار شهر تا جنوبی‌ترین و کم برخوردار‌ترین نقاط شیراز برگزار خواهد کرد.

دیدگاه