رهبر انقلاب: سازمان انرژی هسته‌ای تولید ۱۹۰ هزار سو را از سر بگیرد

  • 15 خرداد 1397 - 8:38
رهبر انقلاب: سازمان انرژی هسته‌ای تولید ۱۹۰ هزار سو را از سر بگیرد

آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب در سخنرانی عصر دوشنبه ۱۴ خرداد که به مناسبت بیست‌و‌نهمین سال درگذشت امام خمینی ایراد می‌شد به دولت دستور دادند مقدمات رسیدن به ۱۹۰ هزار سو هسته‌ای را شروع کند.

ایشان گفتند: «سازمان انرژی هسته ای موظف است سریعا آمادگی‌های لازم برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو، فعلا در چارچوب برجام را فراهم کند. برخی مقدمات دیگر را که رئیس‌جمهور دستور آن را داده‌اند از همین فردا آغاز کنند.»

سو (SWU) واحد کار دستگاه سانتریفوژ برای غنی سازی اورانیوم است.

آیت الله خامنه‌ای همچنین در سخنرانی خود از پیشنهادات جدید دولت‌های اروپایی درباره شرایط احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام انتقاد کردند و گفتند: «از برخی حرف‌های بعضی از دولت‌های اروپایی این‌جور بر می‌آید که توقع دارند ملت ایران هم تحریم‌ها را تحمل کند و هم از فعالیت هسته‌ای خود دست بکشد و محدودیت‌ها را ادامه دهد. من به این دولت‌ها می‌گویم بدانند که این خواب آشفته تعبیر نمی‌شود.»

در پی خروج آمریکا از برجام و وضع شرایط تازه، کشورهای اروپایی تلاش دارند با مذاکره با ایران به توافقی برای حفظ توافق هسته‌ای برسند.

«دشمن اگر یکی بزند، ده تا می‌خورد»

آیت الله خامنه‌ای همچنین انتقادات از توان موشکی ایران را « فشار روانی دشمن» نامیدند و گفتند: «امروز جوانان ما توانسته‌اند به قدرت موشکی اول منطقه تبدیل بشوند. دشمن می‌داند که اگر یکی بزند، ده تا می‌خورد. ببینید روی این دشمن متمرکز می‌شود. روی مسئله‌ی موشکی متمرکز می‌شود. یک عده‌ای هم متأسفانه در داخل با دشمن هم‌صدا می‌شوند که آقا چه فایده‌ای دارد. امروز برخی در کشور درصدد این هستند که یک شکل معیوب از برجام را به کشور تحمیل کنند، یک عده‌ای در داخل می‌گویند این نشود، جنگ می‌شود، نه آقا! این دروغ است، این تبلیغ به نفع دشمن است.»

رهبر انقلاب در بخش دیگری از اظهارات خود اعتراضات خیابانی اخیر نیز اشاره کردند و گفتند: «برنامه قطعی دشمنان این است که در کشور آشوب به پا کنند، اما سر آنها به سنگ خواهد خورد کما این که تا حال هم خورده است؛ نقشه دشمن این است که از مطالبات مردمی، سواستفاده کنند. ممکن است در یک شهر یا نقطه‌ای از کشور مطالبه‌ای داشته باشند و جمع بشوند، دشمن در یک چنین مواردی نقشه می‌کشد و اشرار و انسان‌های خبیث به تعداد معدود را وارد اجتماعات می‌کنند تا اجتماعات را به حرکت آشوبگرانه تبدیل کنند تا کشور را بدنام کنند و این نقشه دشمن است.»

از زمان ناآرامی‌های دی ماه ۹۶، شهرهای مختلف ایران شاهد اعتراضات خیابانی و اعتصابات کارگری بوده‌اند.

دیدگاه