دستور رهبری برای مجازات معلمی که دانش آموزان را آزار جنسی داده

  • 08 خرداد 1397 - 20:59
دستور رهبری برای مجازات معلمی که دانش آموزان را آزار جنسی داده

آیت الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب در نامه‌ای به صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه خواهان مجازات معلمی شدند که دانش آموزان را مورد آزار جنسی قرار داده.

در این نامه آمده: خبر جنایت در یکی از مدارس غرب تهران موجب اندوه و تأسف شد. مقتضی است پس از محاکمه سریعاً حدود الهی را در رابطه با محکومین اجرا نمایید.

معلمی که در یکی از مدارس تهران دست کم ۱۶ دانش آموز پسر را مورد آزار جنسی قرار داده، در بازداشت است.

یکی از اولیای دانش آموزان گفته که فرزند وی پس از چند ماه «پرخاشگری» و مراجعه به پزشک در نهایت اعتراف کرده که «در مدرسه چه بلایی به سرش آمده است.»

آن‌طور که پدر دانش آموز گفته «یکی از مسئولان مدرسه با پخش تصاویر مستجهن از طریق گوشی تلفن همراه، بچه‌ها را وادار به اعمال غیراخلاقی می‌کرده است.»

تصاویری که پدر و مادر دانش آموزان از این مسئول مدرسه ارائه کرده‌اند نشان می‌دهد فرد یاد شده دستبند به دست و در حضور پلیس اقرار کرده است.

اولیای دانش آموزان می‌گویند که «هم اکنون بچه‌ها تحت درمان روانشناسی هستند و با وجودی که فصل امتحانات آنهاست، از لحاظ و روانی به شدت آسیب دیده‌اند.»

کانال «روزآروز» هم گزارش کرده که این فرد معاون پرورشی، آموزش‌ و پرورش منطقه ۲ تهران است.

محل وقوع این اتفاق هم دبیرستان دوره اول مجتمع آموزشی «معین» تهران در خیابان مرزداران بوده که متهم اصلی این ماجرا معاون آموزشی دبیرستان بوده است.

این گزارش افزوده که «این معاون‌آموزشی با شکایت بیش از ۴۰ نفر از اولیای دانش‌آ‌موزان دیروز حوالی ساعت ۱۰صبح توسط پلیس امنیت بازداشت شده است.»

از خلال گفت‌وگوهای دانش‌آموزان آسیب‌دیده از با روان‌کاو روشن شده متهم اصلی پرونده، به دانش‌آموزان مشروب و سیگار می‌داده، برای‌شان فیلم‌های‌ مستهجن می‌فرستاده و علیه آن‌ها آزار جنسی روا می‌داشته٬ اما گویا خود بچه‌ها مدعی‌اند اتفاقات بیش‌تری رخ داده است.

بنابر اخباری که «روزاروز» به‌دست آورده این مدیر مدرسه از کار برکنار شده و آموزش‌ و پرورش برای یک‌هفته می‌کوشیده این ماجرا فاش نشود.

روزاروز دریافته معاون‌ آموزشی دبیرستان «معین» از حوالی آبان و آذر سال گذشته این آزارهای جنسی را آغاز کرده و پس‌ از نوروز نیز به‌ بهانه اردوهای مرور دروس، برخلاف ابلاغیه‌های آموزش‌ و پرورش درباره اردوهای دانش‌آموزی،‌ دانش‌آموزان را به شرکت در اردوهایی در کردان کرج و … تشویق می‌کرده و برخی از آزارها در این اردوها روی داده است.

در همین حال مرتضی نظری، مدیر کل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: ماجرای تکان‌دهنده اذیت و آزار جمعی از دانش‌آموزان یک دبیرستان پسرانه در غرب تهران از سوی وزارت آموزش و پرورش پیگیری می‌شود و آموزش و پرورش استان تهران هم در کنار خانواده‌ها از معاون متخلف مدرسه شکایت کرده است.

مرتضی نظری با اشاره به اینکه معاون مدرسه نیروی آزاد مدرسه بوده است، افزود: فرد خاطی نیروی رسمی ما نبوده است و مدیر مدرسه باید نظارت جدی تری روی نیروهای آزاد داشته باشد. بنابراین مدیر مدرسه به خاطر این کوتاهی عزل شده است و پرونده این مدرسه به شورای نظارت آموزش و پرورش رفته است تا بتوانیم در این شورا اجازه لغو مجوز مدرسه را بگیریم.

تیر ماه سال ۱۳۹۵ نیز مدیر و دو آشپز یک مدرسه غیرانتفاعی در تهران به اتهام تجاوز و آزار جنسی چند دانش آموز کلاس اولی محاکمه شده بودند.

در سال‌های اخیر چندین مورد از آزار و اذیت جنسی در مدارس ایران برملا شده، اما مسئولان تلاش می‌کنند تا از درز جزئیات این موارد جلوگیری کنند.

خرداد ۱۳۹۳ و پس از برملا شدن تجاوز یک ناظم مدرسه پسرانه در غرب تهران، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش ‌و پرورش از رسانه‌ای شدن موضوع ابراز نارضایتی کرده بود.

دیدگاه