خبر پذیرش درخواست اعاده دادرسی محمد ثلاث “صحت ندارد”

  • 08 خرداد 1397 - 20:29
خبر پذیرش درخواست اعاده دادرسی محمد ثلاث “صحت ندارد”

معاون دیوان عالی جمهوری اسلامی خبر پذیرش درخواست اعاده دادرسی محمد ثلاث را نادرست خواند. پیش‌تر وکیل محمد ثلاث، که متهم به زیر گرفتن سه تن از ماموارن انتظامی است، از پذیرش اعاده دادرسی موکلش خبر داده بود.

غلامرضا انصاری، معاون دیوان عالی جمهوری اسلامی می‌گوید این خبر که درخواست اعاده دادرسی محمد ثلاث پذیرفته شده است، درست نیست.

خبرگزاری تسنیم روز سه‌شنبه (۸ خرداد) به نقل از او می‌افزاید که پرونده محمد ثلاث به شعبه ۳۵ دیوان عالی کشور ارجاع شده و در دست بررسی است، اما “شعبه هنوز تصمیمی مبنی بر رد یا پذیرش درخواست نگرفته است”.

محمد ثلاث از دراویش گنابادی است که متهم به کشتن سه تن از نیروهای انتظامی است. در پرونده او آمده است که او در روز ۳۰ دیماه گذشته در تجمع دراویش در خیابان پاسداران تهران و برای جلوگیری از بازداشت نورعلی تابنده، قطب دروایش گنابادی با اتوبوسی این مأموران را زیر گرفته است.

پیش‌تر زینب طاهری، وکیل‌مدافع محمد ثلاث به خبرگزاری ایسنا گفته بود که پرونده موکلش به شعبه ۳۵ دیوان عالی کشور ارجاع شده و قرار است فردا (چهارشنبه ۹ خرداد/۳۰ مه) لایحه تکمیلی در رابطه با این پرونده را به این شعبه ارائه کند. درخواست اعاده دادرسی اول خردادماه به دیوان عالی ارائه شده بود.

وکیل مدافع محمد ثلاث پیش از این گفته بود که او قبل از حادثه بازداشت شده و راننده اتوبوس یاد شده نبوده است. همزمان با حوادث خیابان پاسداران فیلم کوتاهی از محمد ثلاث در شبکه‌های اجتماعی پخش شده بود که او را در حالی که به شدت کتک خورده و زخمی بود نشان می‌داد.

وکیل‌ مدافع آقای ثلاث پس از ملاقات با موکل‌اش گفته است که محمد ثلاث پس از دستگیری به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و مجبور به اعتراف دروغین شده است.

شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران پرونده محمد ثلاث را “یکی از کامل‌ترین پرونده‌های قضایی” دانسته است. محمد ثلاث روز ۲۸ اسفند سال گذشته به قصاص محکوم شد.

دیدگاه