تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

سوخت رسانی به پمپ بنزین‌های شیراز از سوی سپاه فارس

  • 07 خرداد 1397 - 9:03
سوخت رسانی به پمپ بنزین‌های شیراز از سوی سپاه فارس

به دنبال اعتصاب کامیون داران و نفتکش ها در برخی شهرهای ایران و از جمله استان فارس، پمپ بنزین‌ها با کمبود بنزین و تعطیلی مواجه شدند. سپاه می‌گوید برای حل این مشکل کار سوخت رسانی به پمپ بنزین‌ها را انجام داده.

سرتیپ دوم سیدهاشم غیاثی، فرمانده سپاه فجر استان فارس روز یکشنبه ۶ خرداد با اشاره به مساله اعتراض کامیون داران و مشکلات ایجاد شده در حوزه سوخت گفت: برای حل این مشکل در ۷۲ ساعت گذشته حدود یک میلیون و هزار لیتر بنزین در شیراز و ۹ شهر استان از جمله کازرون، نورآباد و لامرد سوخت رسانی کردیم.

از اول خرداد ماه امسال رانندگان کامیون در برخی از شهرهای ایران، دست به اعتصاب زده و از حمل و نقل بار خودداری می‌کنند. اعتصاب کامیون‌داران انتقال سوخت و تولیدات غذایی و کشاورزی را در برخی نواحی ایران با اختلال روبرو کرده است.

کم بودن کرایه حمل بار، کمیسیون‌های بالای شرکت‌های حمل و نقل، افزایش هزینه بیمه و تامین اجتماعی، افزیش بهای سوخت، و افزایش قیمت لوازم یدکی به ویژه لاستیک و روغن در پی نوسانات بازار ارز و تحویل بار در بندرها و پایانه‌ها به شرکت‌های با نفوذ، و کمبود سهمیه روزانه گازوئیل از جمله معضلاتی است که رانندگان خواستار رسیدگی به آن شده‌اند.

این اعتراض‌ها که به روایت گزارش‌های و تصاویر ویدئویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی روز یکشنبه ششم خرداد نیز ادامه داشته است، سبب شد که دولت، مجلس و سازمان تأمین اجتماعی وعده‌هایی در جهت بهبود شرایط کار این صنف بدهند.

دیدگاه